Re: CF 300x porównywalna do HDD IDE co do szybkości?

Autor: Alojzy Zakalec <alojzy.zakalec_at_gmail.com>
Data: Sun 12 Jul 2009 - 16:55:31 MET DST

On Jul 12, 4:22 pm, Radosław Sokół <rso...@magsoft.com.pl> wrote:

> Oczywiście wiesz, co oznacza "gwarancja life-time"? ;)

Twój ton sugeruje, że wiesz o czymś czego ja nie wiem? Co więc
oznacza?

> Owszem, akurat Linuksa *można* zoptymalizować tak, aby
> nawet na karcie CF chodził przyzwoicie. Ale jest to
> prowizorka.

Wiesz, niektórzy w ogóle uważają, że takie "produkty" jak linuks to
całe są jedną wielką prowizorką ;)

> Ale z Windows już niewiele zrobisz.

Też już było na ten temat, z XP można jednak to zrobić:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms912906(WinEmbedded.5).aspx

> utraty danych. Niektóre aplikacje wymuszają na systemie
> zrzut danych co określony czas i wtedy nie jesteś w stanie
> ingerować w buforowanie (a niektóre aplikacje tego nie robią,
> co po zmianie zasad buforowania w systemie plików powoduje
> niezbyt ciekawe efekty uboczne; ostatnio była o tym wielka
> dyskusja na liście dyskusyjnej linux-kernel).

Prosiłbym o dalsze szczegóły, czy na pewno nie da się tego obejść? W
linuksie da się sporo...

> Takie sprawy powinien jednak załatwiać kontroler napędu SSD,
> dysponując w tym zakresie sprytnym mechanizmem równoważenia
> obciążenia oraz dużą ilością nadmiarowego miejsca w pamięci
> flash. A tanie karty pamięci nie mają ani jednego, ani dru-
> giego, bo inaczej przestałyby być tanie.

I dlatego nie pobierają kilku Wat mocy...

BTW. A co myślisz o tych Transcendach:
http://www.transcendusa.com/Products/ModDetail.asp?ModNo=177
powiedzmy MLC, gdyż nie będąc pewien to taki 32GB MLC wydaje się
rozsądnym kompromisem między ceną a pojemnością.