Re: Tuner TV z mpeg-4

Autor: marfi <marfi _at_bb.onet.pl>
Data: Sat 04 Apr 2009 - 21:52:16 MET DST

Użytkownik "Netx" <user72cut-it-out@go2.pl> napisał w wiadomości
news:gr8b4c$7bm$1@inews.gazeta.pl...

> Ja znalazłem jedną karta dostępna w Polsce która ma odbiornik MPEG4 ale
> *nie ma kompresji sprzętowej do nagrywania* i jest na USB: TUNER
> X3MTV-HU2200 (osobiście wolałbym kartę do slotu w kompie).

  Co to znaczy odbiornik "MPEG4" ? MPEG4 to system kompresji a nie
modulacji... Karty DVB zazwyczaj udostępniają strumień pakietów
transportowych o identycznej budowie bez względu na sposób kompresji i
zawartość (którą może być audio, video, teletext, dane TCP/IP itd,itp.) -
dekompresja/dekodowanie materiału odbywa się poza kartą DVB.
  Z tego co mi wiadomo nie ma aktualnie kart do PC ze sprzętowymi dekoderami
MPEG4 - są natomiast tunery stacjonarne przeznaczone do podpięcia
TV/Monitora.

  W najprostszym przypadku karta DVB-T nagrywa na dysk to co odbierze czyli
MPEG-2 lub MPEG-4 lub cokolwiek innego - transkodowanie (zwłaszcza video)
wymaga duuuużo czasu procesora.

--
marfi