Re: Tuner TV z mpeg-4

Autor: Netx <user72cut-it-out_at_go2.pl>
Data: Sat 04 Apr 2009 - 22:16:34 MET DST

Użytkownik "marfi"
> Co to znaczy odbiornik "MPEG4" ? MPEG4 to system kompresji a
> nie modulacji... Karty DVB zazwyczaj udostępniają strumień
> pakietów transportowych o identycznej budowie bez względu na
> sposób kompresji i zawartość (którą może być audio, video,
> teletext, dane TCP/IP itd,itp.) - dekompresja/dekodowanie
> materiału odbywa się poza kartą DVB.

Nawiasem mówiąc obie karty które posiadam, które wymieniłem w
pierwszym poście, mają tuner cyfrowy DVB-T, natomiast nie mam
możliwości odbioru na nich TV cyfrowej. Próbowałem różnych anten
dedykowanych do TV cyfrowej, drutów itp. i karty się nie
dostrajają do żadnego kanału - nie mam śladu po kanałach w trybie
cyfrowego odbioru. Używałem programów do odbioru dedykowanych do
tych karta - najnowsze wersje ze strony producentów, sterowniki
najnowsze itp.
Analogowo z kablówki jest OK.

Chętnie dowiem się o pozytywnych wynikach doświadczeń odbioru TV
cyfrowej naziemnej w Warszawie na monitorze PC, pod Windows i
interesuje mnie jaki sprzęt działa OK. Docelowo chciałbym od
czasu do czasu nagrać jakiś lepszy film (np. dzisiaj idzie "Obcy"
i muszę nagrywać z tunera analogowego...a chciałbym z cyfrowego).

Chodzi mi o sprawdzoną kartę która jest zdolna do odbioru TV
cyfrowej w Warszawie, przy czym o ile mi wiadomo to jest tak samo
jak z telewizorami: nie wystarczy że ma DVB-T, musi być zdolność
do odbierania i wyświetlaina w standadzie MPEG4, bo w Warszawie o
ile wiem od niedawna zrezygnowano z mpeg2 i nadają tylko w mpeg4.

> Z tego co mi wiadomo nie ma aktualnie kart do PC ze
> sprzętowymi dekoderami MPEG4 - są natomiast tunery stacjonarne
> przeznaczone do podpięcia TV/Monitora.
> W najprostszym przypadku karta DVB-T nagrywa na dysk to co
> odbierze czyli MPEG-2 lub MPEG-4 lub cokolwiek innego -
> transkodowanie (zwłaszcza video) wymaga duuuużo czasu
> procesora.

Ok, z ewentualnym przekodowaniem mogę sobie poradzić potem gdyby
zaszła potrzeba (dotąd używałem w tym celu VirtualDubMod) bylem
mógł nagrać z karty film z TV do pliku. BTW. mam Cpu E8400 i
mpeg2 wydaje się nagrywać w locie.

Pozdrawiam,
Marek