Re: Netbooki Asusa ( EEE PC ) - parę rzeczy mnie intryguje

Autor: Marcin Wasilewski <jakis_at_adres.pewnie.je.st>
Data: Sun 28 Dec 2008 - 19:23:17 MET

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał w wiadomości
news:gj8d93$nf7$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Jak nie będzie mógł pożyczyć to będzie musiał zapłacić;) Choć z drugiej
> strony jakiś CDROM 2x się w szafie znajdzie;)

    Żebyś się nie zdziwił. Taki zabytek z wieloma dzisiejszymi tłoczonymi
płytami sobie nie poradzi.

> Do reinstalacji systemu. Bez systemu tego wynalazku praktycznie nie da się
> używać.

    Równie dobrze możesz sobie przygotować na innym sprzęcie bootowalną
kartę SD i z niej reinstalować system, przy dzisiejszych cenach kilkanaście
złotych na 2GB kartę SD w zupełności wystarczy.

> Do PDA dają CD i kabelek do peceta i nie ukrywają, że będzie potrzebny
> inny komputer. Asus EEE Pc jest komputerem i jest moim zdaniem
> niekompletny.

    To go nie kupuj. Inni za to mają wybór - mogą kupić standardowy napę
IDE/SATA za 100 zł, interface za 20 zł, pozwalający podłączyć tenże napęd do
USB, czy też kupić kartę SD i przygotować sobie system do reinstalacji z tej
karty. Chciałbyś aby za cenę dodatkowych 300 zł ktoś dawał ci coś co być
może Ci się przyda? (zdaje się że po tyle były na allegro dedykowane przez
ASUS-a miniaturowe zewnętrzne napedy DVD do eee). ASUS-a eee mam od blisko
roku, i nie czułem jeszcze potrzeby podłączenia do niego napędu. A
oprogramowanie instaluje się bardzo prosto:
Virtual Daemon plus wpięcie laptopa do sieci LAN i udostępnienie obrazu
płyty działa bardzo szybko i sprawnie. Choć przyznaję, że jeśli ktoś nie
posiada innego komputera to użytkowanie eee może być upierdliwe. Choć z
drugiej strony wg mnie przecież nie po to on powstał aby męczyć się na nim
po kilka godzin dziennie, ale po to, by wsadzić w plecak i zabrać w podróż,
czy na wakacje.