Re: Netbooki Asusa ( EEE PC ) - parę rzeczy mnie intryguje

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Sun 28 Dec 2008 - 18:31:41 MET

Atlantis pisze:

> Wybacz. Raczej wyczulenie na teksty wciąż pojawiające się na forach
> zarzucające Eee a to za mały ekran, a to za małą klawiaturę, a to że
> jest za mały w ogóle. ;)

Ok, nie ma sprawy;) Ja też jestem nadpobudliwy;)

> Hmm... A nie sądzisz, że to już klient powinien zadecydować? Mi na
> przykład napęd optyczny wcale nie jest potrzebny. Nawet w domu używam go
> raz na jakiś czas do archiwizacji ważniejszych plików. Po co miałbym
> dopłacać do czegoś co nie będzie mi kompletnie potrzebne?
> Jeśli Tobie będzie, to magiczne słowa w sklepie: "I jeszcze jakiś napęd
> DVD na USB poproszę" albo wrzucenie do koszyka jednego przedmiotu więcej
> podczas zakupów. ;)

No wiesz, można i tak na to spojrzeć. Dla mnie napęd optyczny to jednak
standardowe wyposażenie. Rozumiem Twoją logikę, choć uważam ją za pokrętną;)

> Analogia do zasilacza to nadużycie. Zasilacza musisz użyć, gdy Ci się
> bateria rozładuje. DVD nie musisz.

Prawdopodobieństwo konieczności użycia zasilacza i napędu do
zainstalowania systemu są prawie równie wysokie;) Może Asus wierzy, że
nie trzeba będzie nigdy reinstalować systemu;) to się nazywa zaufanie do
  microsoftu;)

  Ja poradziłbym sobie przy pomocy
> staroci leżących w szafie, gdyby pojawiła się konieczność reinstalacji z
> płyty.

W Twojej propozycji jest pewien błąd logiczny. I tak muszę mieć napęd,
który nie jest standardowym wyposażeniem. To czy ja już go posiadam /
ukradnę / kupię to już co innego;) Ale posiadać go MUSZĘ, żeby
reinstalować system. Dlatego uważam, ze Asus EEE Pc jest sprzedawany
niekompletny. Jest to moja opinia i nie musisz mi za nią wydłubywać
oczu, jeśli się z nią nie zgadzasz;)

  Tymaczasem sytuacja postulowana przez Ciebie zmusiłaby mnie do
> dopłacania z standardzie za coś, co do niczego mi się nie przyda.
> Uchowaj Boże.

Podczas reinstalacji i tak musisz to mieć. A nie wierzę, że Windows'a XP
nie trzeba będzie nigdy reinstalować;)

> Równie dobrze mógłbym wymagać, aby w pudełku był monitor LCD 22" na
> wypadek, gdybym kiedyś musiał wykonać ważny projekt w Photoshopie. ;)

Nasz pojedynek słowny staje się coraz ciekawszy;) No wiesz, wydaje mi
się, że netbooki nie zostały stworzone z myślą o pracy w Photoshopie.
Poza tym jestem zdania, że dodatek nie powinien być droższy od
urządzenia właściwego, a więc monitor LCD 22 cale odpada;)

> Oczywiście. Zwykły użytkownik o nikłych umiejętnościach woli zapłacić
> komuś, kto się zna.

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że producentom zależy na tym, żeby takich
użytkowników było jak najwięcej;) Już niedługo można się spodziewać
zamknięcia grupy pl.comp.pecet;)

  Nieco bardziej zaawansowany i tak sobie poradzi,
> najwyżej trochę pokombinuje lub pożyczy potrzebny sprzęt.

Jak nie będzie mógł pożyczyć to będzie musiał zapłacić;) Choć z drugiej
strony jakiś CDROM 2x się w szafie znajdzie;)

  Jak to mawiają
> - nie trzeba od razu kupować browaru chcąc napić się piwa. ;)

Niektórzy muszą;) Wierz mi na słowo, że i browar nie wystarczy;)

> No dobrze, ale skąd pomysł, że CD/DVD jest nieodłącznym elementem
> sprzętu komputerowego i być musi za wszelką cenę?

Do reinstalacji systemu. Bez systemu tego wynalazku praktycznie nie da
się używać.

> Ty natomiast próbujesz mi wmówić, że powinienem nie mieć wyboru przy
> zakupie, tak "na wszelki wypadek"...

Gdyby Asus dołączył pendrive'a z systemem to nie byłby mi potrzebny
napęd. Koszty mniejsze i problem reinstalacji przestaje istnieć. Wtedy
bym się nie czepiał - a tak produkt jest nie dla wybrakowany. A tak:
dają CD, które mogę sobie wsadzić w każde inne miejsce poza tym małym
komputerkiem. Po co dali CD?

> Nie, to nie była prowokacja. Zwyczajnie nie rozumiem podejścia.
> Przecież fakt tego, że sprzęt jest mały z czegoś wynika. Jednym z
> czynników jest tutaj BRAK napędu optycznego (zresztą charakterystyczny
> też dla wspomnianych przez Ciebie PDA).

Do PDA dają CD i kabelek do peceta i nie ukrywają, że będzie potrzebny
inny komputer. Asus EEE Pc jest komputerem i jest moim zdaniem niekompletny.

  W urządzeniach mobilnych stosuje
> się już inne rozwiązania - karty pamięci i nośniki USB.

No właśnie: tu aż się prosi "system recorvery" na pamięci wkładanej do USB

  Przenoszenie
> danych na nośnikach fizycznych sensu dzisiaj nie ma ze względu na
> wszechobecną sieć.

Tu zgoda, ale systemu przez sieć nie zainstalujesz? chyba nie?

  Czytnik DVD w przypadku netbooka staje się więc
> niczym innym jak sprzętem serwisowym. Jako taki może zostać zawsze
> dokupiony, ale nikt nie powinien Ci go wciskać w zestawie, co przecież
> nigdy tak naprawdę nie jest "gratisem"..

W standardzie powinna być możliwość przywrócenia systemu, nie ma
takowej. Takie jest moje podejście: producent gra nie fair.

|TOMASZEK - antysemita, homofob, rasista |
|e-mail: d3bkowskiNOSPAM@gmail.com       |