Re: Podlaczenie monitora po DVI lub D-Sub. Czy na D-Sub strace cos na jakosci obrazu?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 26 Dec 2008 - 15:13:00 MET

KILu <byter@wp.pl> wrote:

> Wygoda, wygoda, wygoda? :)

            Ale w czym? Chyba nie w sterowaniu (o tym ponizej) czy prozaicznego
miejsca do posadzenia 4-liter przed TV. Jak dla mnie sens instenia konsoli
istnieje dopierow w polaczeniu z 37-42" TV, a nie monitorkiem komputerowym
22". Dobrze by ta konsola miala mnaped BluRay - wtedy mozna ja wykorzystac
do czegos pozytecznego ;)

> Wkladasz plytke - dziala,

            Albo i nie dziala. Intensywnie eksploatowane te napedy sa mocno
awaryjne a uzywa sie ich bardziej niz w pecetach, gdzie tez naped optyczny
ma okres zycia do 2 lat.

> w dodatku plynnie, bez koniecznosci instalowania pierdól (GTA IV)

  Nie moj gatunek (nie gralem nigdy w zaden GTA), ale to jest po prostu
jest ze strony producenta/wydawcy na PC jak splunac graczom w twarz. Takich
tytulow sie po prostu nie kupuje i tyle.

> aktualizowania sterownikow. Tak jest z nowosciami dzis, tak samo
> bedzie za pare lat

            Za pare lat to bedzie nowa generacja konsol i caly soft do wymiany
albo trzymania kilku pudelek przy TV - niezbyt estetyczne.

> (osobiscie mam gdzies, ze wowczas oprawa gier
> multiplatformowych na konsolach bedzie odbiegac od tego, co generowac
> beda topowe PC).

            A mnie nie. Dla TeamFortess2 i dodatkowych epizodow kupilem w lecie
OrangeBoxa i chcialem sobie przypomniec HalfLife2 - to co pod koniec 2004
r. na Radeonie9600 przyjmowalo sie z ochami-achami teraz brutalnie zderza
sie z rzeczywistoscia konkurencji. Kiedys gralo mi sie w HL2
superprzyjemnie, teraz odstawilem po ~40 min, m.in. ze wzgledu na grafike.
O HL1, ktory teraz kupilem z sentymentu i korzystajac z okazji (cena 1,20
USD na Steamie - na 10-lecie) jest jeszcze bardziej widoczne. Grafika
starzeje sie strasznie i zabija nawet najlepsza historie. Tak swoja droga
- chetnie zagralbym w pierwszego Unreala z historia dokladnie taka sama
jak blisko 10 lat temu, ale we wspolczesnej oprawie graficznej DX10.1/DX11
Szkoda ze mozna sobie tylko pomarzyc :(

> Co jeszcze? Wygodny pad.

            OMFG! Do tego ustrojstwa nigdy nie moglem sie przekonac. Moze dlatego
ze nie uznaje wyscigow, gier zrecznosciowych i platformowych. JEdynie od
czasu do czasu FPS, ale przede wszystkim strategie (turowe i RTSy) oraz
cRPG, czasem symulator ale raczej w stylu FS. Do tego pad sie IMHO
praktycznie nie nadaje - potrzeban jest myszka i klawiatura, przynajmniej
dla mnie.

> Owszem, do PC tez taki podlaczysz

            Po co? No moze zrobionymi psu na bude parakonwersjami w stulu
LostPlanet gdzie na PC nawet w helpie sa screeny z padem xboxowym, a
sterowania w menu (A, B itp) tez jest po prostu zerzniete z konsoli po
najmniejszej linii oporu. Z tej gierki po prostu wylazi konsolowosci i
dlatego mi sie kompletnie nie podoba - chyba moj najbardziej nietrafiony
zakup.

> ale w przypadku konsoli odpada konfigurowanie kontrolera do kazdego
> tytulu - gry sa od poczatku pisane z mysla o obsludze konkretnego pada.
> pisane z mysla o obsludze konkretnego pada.

            No po porstu straszne ;)
Jakbys nie zauwazyl wiekszosc gier na PC ma prekonfigurowany podobny
standard obslugi mszki i klawiatury - jak ktos lubi domyslne to nie
zmienia. Inna sprawa ze o ile w RTS/RPG to sie jeszcze jako tako sprawdza,
to do FPSow i tak zawsze sobie ustawiam wlasne, bo nie lubie domyslnych,
zwlaszcza panoszacego sie teraz WSAD.

> Dlej - doskonale zorganizowana rozgrywka online, Xbox Live czy startujacy
> wlasnie Home (ponoc przelomowy, choc ja tego nie "czuje").

            Odkryles juz Steam? ;)

> Ponizej stowki, jesli dany tytul nie jest totalna nowoscia i jesli nie
> ograniczasz sie do zakupow w Media Markcie. Choc i nowosci potrafia
> byc tanie (ostatni Midnight Club byl pare dni temu do kupienia w
> przeliczeniu za cale 56 zl, wliczajac wysylke). Do tego konsola - moj
> X360 kosztowal rok temu 499 zl (nowy, w sklepie - fakt, ze w promocji)
> + 100 zl za dysk.

            Wiesz do karty graficznej mialem gratis dolaczone dwie gry. Ale to
nie argument na bundle ze sprzetem. Co by nie mowic gdy na konsole sa
srednio 2 razy drozsze od PC. Niestety. Nikt po prostu nie bedzie robil
prezentow - kupujac gry placisz za sprzedawanaie konsoli ponizej kosztow
albo po kosztach. To tak samo jak z operatorami GSM i telefonami za 1 zl
do kilkudziesieciu zl w odpowiednich abonamentach. W biznesie nie ma Sw.
Mikolajow.

> To akurat oczywiste. :)

            Tu sie przynajmniej zgadzamy. Mi we wspolczesnych konsolach
najbardziej podoba sie naped BlueRay, inna sprawa ze z cena ~1200 zl
to taka srednia propozycja (nawet przed swietami chcialem sobie zrobic
prezent, do czasu gdy sie nie okazalo ze te ~400 zl to PSP, a Xbox z BD
przy ktorym stala wielka plansza z ta cena (czterysta cos zl) w
rzeczywistosci kosztuje ~1200 zl. Taki pytmitywny chyt sieci handlowej -
chyba bardziej denerwujacy ludzi niz zachecajacy do zakupu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938