Re: Dysk sieciowy

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 23 Nov 2008 - 15:03:11 MET

Kafar wrote:
> Witam
> Jako, że RAID nie jest kopią bezpieczeństwa tylko gwarancją ciągłej pracy
> systemu,

Jej, skąd Ty wziąłeś taką definicję RAIDa? Mam nadzieję, że nie jesteś
edytorem Wikipiedii ;-)

> [...]
> ktoś miał styczność z tymi produktami:
> Argosy HD354N
> Synology DS108j
> W środku będzie siedziała Barracuda ES 320GB i do 2 katalogów będą zrzucane
> kopie z obydwu komputerów. Do synology jest dołączane oprogramowanie do
> backupu- jak ono się sprawuje, czy można jakiś automatyczny harmonogram
> zrobić??
> Uprzedzając innych- odpada składanie oddzielnego peceta, chocby nie wiem jak
> oszczędnego i stawianie na nim serwera FTP/Samba - to ma być malutkie i
> zmieścić się niepostrzeżenie w ukrytym miejscu.

A Ty myślisz że np. taki HD354N to co, jakiaś magia? To zwykły Linux,
Samb, ftp. Kosztuje to jakieś 350zł, do tego też trzeba wsadzić dysk, to
pewnie wiesz...

Metodę backupu też masz pewnie opracowaną? Robienie backupu to pikuś -
trzeba też umieć odzyskać dane...

A co do tego typu urządzeń - jak są fundusze, to może:
Linksys NAS - NAS200-EU

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,