Re: AMD czy Intel, wymiana czy się wstrzymać?

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Sun 23 Nov 2008 - 15:06:57 MET

Maximal wrote:
> Noszę się z zamiarem wymiany sprzętu, mam Athlona 6000 X2 na AM2. Teraz
> jak widzę dominują procesory Intela. Miałem zamiar wymienic płytę główną

Jeśli chodzi o ceny, to rzeczywiście dominują. Zresztą tak było zawsze.
Jeśli chodzi o wydajność - na ogół też, chociaż to akurat na szczęście
użytkownikśw co jakiś czas się zmienia. Jeśli chodzi o stosunek
wydajności i innych istotnych atrybutów procesora do ceny, to
zdecydowanie lepiej wychodzi AMD. Popatrz od jakich cen zaczyna się
wirtualizacja w procesorach Intela, którą w AMD masz we wszystkich
Athlonach 64X2 na AM2, również tych za 160 zł.

> z prockiem na np Intel Core 2 Duo E7300. Ale wiem że intel tez w
> przyszłym roku zamierza zmienic podstawkę. Opłaca się teraz wymieniać na
> 775 czy może pozostać przy tym co mam i poczekać do przyszłego roku? A
> może AM2+ pod Phenony? Paleta od intela gdybym zmienił na 775 była by
> szeroka a z AMD już mniej do wyboru.

Może zaczniesz od określenia, z jakiego powodu chcesz zmieniać sprzęt?
Tak "na oko" to trudno znaleźć przeciętne zastosowanie, do którego nie
wystarcza Athlon 64X2 w wersji 4800.