Re: Wentylator zasilacza CHIEFTEC CFT-560A-12S 560W

Autor: Mateusz Szczyrzyca <mateusz_at_annihitek.net>
Data: Sun 09 Nov 2008 - 22:07:13 MET

07.11.2008: srb_usenet@interia.eu wrote:
> Witam wszystkich
> Posiadam zasilacz CHIEFTEC CFT-560A-12S 560W. Niestety jest on dość
> głośny po dłuższym okresie działania. Wyciągłem go z obudowy i dwie
> rzeczy mnie w nim zastanawiajÄ…. Dlaczego wentylator (12cm) zamiast
> wydmuchiwać powietrze wciąga je do środka obudowy. Inna sprawa jest
> taka, że pół wentylatora jest zasłonięte cienką plexą co pewnie nie
> wpływa pozytywnie na wydajność wiatraka.
>
> Mam takie pytanie po co coś takiego zrobili? Przerabiał ktoś taki
> patent na wiatrak wydmuchujÄ…cy powietrze z obudowy?

On to powietrze wciąga do obudowy zasilacza, tam nim schładza co ma
schładzać i od razu to powietrze wylatuje na zewnątrz zasilacza (i
komputera).

Co do wentylatorów w chieftecach - faktycznie głośne łobuzy. Normalnie
się kiedyś wnerwiłem, rozkręciłem i zamontowałem tam Noctue 120 mm,
bo miałem dość.

--
<http://www.abstynenci.pl> :: <http://www.bikertrzebinia.pl>