Re: upgrade

Autor: sylwia <sylwia.s_at_gmx.at>
Data: Sun 12 Oct 2008 - 23:53:54 MET DST

Michal Lukasik schrieb:

> 32 bitowy OS wykorzysta tylko ~3,2GB RAM, także jeśli nie masz 64bit OSa
> to z 4GiB trochę "utnie" (nie przeszkadza to w działaniu).

zainstaluje 64 bitowego os'a.

> Wydajność jaką oferuje ta karta jest do przyjęcia, i teoretycznie mogłaby
> zostać, ale problemem będzie znalezienie nowej MB z AGP.

ta karta musi zniknac ;) ona jest w sumie tez powodem ze zaczelam sie
rozgladac za jakims upgradem. chodzi glosniej niz moj odkurzacz ;)
wiatrak wyczyszczony i nasmarowany i nie pomoglo.

> Jaki socket? Jaki chipset MB (najlepiej konkretny model MB)? *
> Niewiele było/jest płyt głównych LGA775 obsługujących C2D i mających AGP,
> i marne na to szanse, ale może się okazać, że taką masz i nie musisz
> zmieniać MB a tylko CPU - zaoszczędzone pieniądze możesz zainwestować w
> lepszy CPU.

mam asrocka 775dual-880pro (1) i jakos nie lubie tej plyty.. mialam
wczesniej asusa, ale sie spalila, a akurat tak wyszlo ze musialam brac
szybko co bylo ;). ta plyta ma tez zlacze PCIe ale C2D nie obsluguje.
poza tym gdybym chciala wiecej pamieci (a chce) to musialabym wywalic
obecne 2gb i kupic nowe kosci, bo obecne zajmuja mi obydwa dostepne
sloty (dla DDR2 bo sa jeszcze dwa ale dla DDR). procesor to pentium IV
530 3000MHz (Hyper-Threading), wiec chyba swoje najlepsze czasy ma juz
za soba? mam nadzieje ze nowy procesor da mi zauwazalny wzrost
wydajnosci (czy sie myle?).

reasumujac potrzebuje wiecej mocy i musze wywalic starego radeona. poza
tym wyciszyc to co zostanie. wiatrak na procesorze troche wyje (2), bo
poki co pracuje na maksymalnych obrotach. Wiec przydalaby mi sie jakas
plyta ktora obslugiwalaby tez PWM, ktore powinno rozwiazac sprawe,
dobrze mysle?

sylwia

(1) http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Dual-880Pro
(2) http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=79