Re: upgrade

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 12 Oct 2008 - 22:23:46 MET DST

Dnia 12.10.2008, sylwia napisał(a):

> to sa jedne z tanszych kart jakie moge teraz kupic, dlatego je
> wymienilam, poza tym np Geforce 8500gt kosztuje tyle samo co np 7300..
> z radeona zrezygnuje bo jak wspomnialam potrzebuje za duzo pradu
> (przynajmniej porownujac specyfikacje).

Zanim wybierzemy kartę będę potrzebował jeszcze kilka szczegółów odnośnie
sprzętu, który już masz. Możliwe nawet, że dobrym wyborem będzie jakaś
płyta ze zintegrowaną grafiką - no ale to później.

> w sumie chyba nie bede potrzebowala zadnych...

To ułatwia wybór. Nie żeby trzeba było z nich zrezygnować, ale skoro nie
potrzebujesz ich (w tej chwili) wcale to wystarczy, że będzie jedno czy
dwa na płycie gł.

> na pewno bedzie to procesor dwurdzeniowy, cztery rdzenie kosztuja poki
> co troche za duzo.. chcialabym sie z tym upgradem zmiescic w granicach
> 150-200 eu. na razie kandydatami sa E5200 lub Athlon 5000+ (jak
> wspomnialam amd nigdy nie uzywalam i nie wiem).

Nie ma strachu - AMD nie jest taki straszny. Często to lepszy wybór.

> i mam nadzieje ze te
> procesory (+ dodatkowe 2 gb pamieci) pozwola mi uzyskac nieco lepsza
> wydajnosc w porownaniu z obecym zestawem (ponizej).

32 bitowy OS wykorzysta tylko ~3,2GB RAM, także jeśli nie masz 64bit OSa
to z 4GiB trochę "utnie" (nie przeszkadza to w działaniu).

> teraz mam radeona 9550

Wydajność jaką oferuje ta karta jest do przyjęcia, i teoretycznie mogłaby
zostać, ale problemem będzie znalezienie nowej MB z AGP.

> i Pentium IV 3ghz.

Jaki socket? Jaki chipset MB (najlepiej konkretny model MB)? *
Niewiele było/jest płyt głównych LGA775 obsługujących C2D i mających AGP,
i marne na to szanse, ale może się okazać, że taką masz i nie musisz
zmieniać MB a tylko CPU - zaoszczędzone pieniądze możesz zainwestować w
lepszy CPU.

* Jeśli nie wiesz to ustalenie tego ułatwi Ci ten program
http://www.cpuid.com/cpuz.php

> brak mocy doskwiera mi
> szczegolnie w photoshopie, wszystko trwa straaasznie dlugo (obrobka
> zdjec 8mpx)..

Do tego mocny CPU i dużo RAM. Karta graficzna nie ma tu nic do tego.
Na pracę PS może mieć także wpływ szybkość operacji dyskowych - plik
wymiany (najlepiej mieć dysk o krótkim czasie dostępu; >=7200RPM), przy
okazji poprawia to ogólnie komfort pracy.

J.w. Przy Windows 32bit z 4GB będzie do użytku ~3,2GB.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/