Re: upgrade

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Tue 14 Oct 2008 - 03:31:45 MET DST

Dnia 12.10.2008, sylwia napisał(a):

> reasumujac potrzebuje wiecej mocy i musze wywalic starego radeona.

Na początek napiszę, że skupiłem się na przęcie, który wymieniłaś -
zakładam, że wymieniłaś właśnie ten bo jest dla Ciebie łatwo dostępny albo
też był jakiś inny powód.
Karta graficzna. 8500GT - skłaniałbym się ku tej, choć przy
zastosowaniach, które wymieniłaś GPU niewiele będzie miał do roboty.
Gdybyś miała czas i ochotę to przejrzyj jeszcze oferty na typowo CADowskie
rozwiązania, czyli Quadro, FireGL (niekoniecznie nowe, starsze konstrukcje
mogą okazać się tanie i dobrym rozwiązaniem, na stronie Autodesk (3dsMax)
znajdziesz listę zalecanych kart graficznych).

> poza
> tym wyciszyc to co zostanie. wiatrak na procesorze troche wyje (2), bo
> poki co pracuje na maksymalnych obrotach. Wiec przydalaby mi sie jakas
> plyta ktora obslugiwalaby tez PWM, ktore powinno rozwiazac sprawe,
> dobrze mysle?

Wszystkie aktualnie produkowane MB to mają. Co do wiatraka/radiatora to
sam mam BOXowy wentyl na E4600 i nie przeszkadza mi wcale. Prócz niego mam
jeszcze jeden wolnoobrotowy wentyl w budzie i wentyl w zasilaczu, który
jak się zrobi "ciepło" pracuje najgłośniej i to nad jego wymianą się
zastanawiam.
Możesz rozważyć kupno czegoś AC (propozycje padły w wątku), ale IMO to
zbędny wydatek. Zawsze możesz też dokupić lepsze chłodzenie później.

Płyta główna. Wybrałbym P5QL PRO. P5Q-E to konstrukcja bardziej polecana
jeśli zamierza się łączyć karty w CrossFireX w tym Quad. P5QL PRO jest
świetnym wyborem do Twoich zastosowań no i tańsza. Z rzeczy, które pewnie
Cię ucieszą to płyta ma ASUS Fan Xpert czyli regulację obrotów
wentylatorów, prócz tego oczywiście zarządzanie energią (EPU- 4 Engine, AI
Nap). Fajną rzeczą może okazać się (nie widziałem w działaniu) Express
Gate.

CPU: Tu wybierz to na co starczy kasy - mocy nigdy za wiele. ;D

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/