Re: LCD - ide do sklepu, na co zwrocic uwage?

Autor: Flo <florian6_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sat 02 Aug 2008 - 16:01:20 MET DST

Andrea pisze:

> Ceny na panele klasy II są znacznie niższe niż klasy I - nie ma powodu
> do dodatkowego obniżania ceny, z powodu samej możliwości wystąpienia wady.

> Ależ nikt ci nie każe kupować paneli klasy II, możesz kupować
> zaklasyfikowane do klasy I.

No dobrze.
Powiedzmy, że się nie znam. Nie interesują mnie żadne klasy i idę kupić LCD.
Sprzedawca wciska mi wadliwy panel - OK, nie wadliwy ale z pikselami - i
mówi, że jest to wyrób pełnowartościowy bo warunki gwarancji na to
zezwalają i jako pełnowartościowy zostaje mi sprzedany.

Pytanie za 100 punktów.
Czy z punktu widzenia kontroli jakości producenta (mowa o linii
montażowej) produkt ten jest pełnowartościowy i może zostać dopuszczony
do sprzedaży (wypuszczony z fabryki)?

Nie wnikamy na razie w normy odnoszące się do gwarancji.
Pozostajemy na etapie producenta i jego wewnętrznej kontroli jakości.

Otóż taki produkt nie przechodzi kontroli jakości i jest "wycofywany".
Jednym słowem jest niepełnowartościowy.
Skoro nie przechodzi kontroli jakości to znaczy, że jest wadliwy (i tak
jest oznaczany).
Skoro jest wadliwy to można skorzystać z ustawy o której mówimy.

Dlaczego mieszam kontrolę jakości do ustawy?

Ważnym jest wybór trybu postępowania w momencie zgłaszania się do
sprzedawcy.
Jeśli korzystamy z gwarancji to norma ISO i do domu ze sprzętem bo norma
dopuszcza określoną liczbę pikseli i rzadko jest ona przekroczona.
Jeśli korzystamy z ustawy to stosuje się kryteria takie jak w kontroli
jakości na linii montażowej.

Taka właśnie polityka jest prowadzona np przez firmę Samsung.
Jeśli korzystamy z gwarancji to odsyłają powołując się na normę.
Jeśli korzystamy z ustawy to wydają opinię techniczną, która jest
podstawą wymiany.

--
I wszystko jasne :)
GG  - 2539855