Re: ASUS EEE 900 - Linux to syf ;)

Autor: ZASK <ZASK_at_zask.pl>
Data: Fri 25 Jul 2008 - 20:18:38 MET DST

> Już Ci odpisywałem, że to nieprawda.

Prawda, chyba że ta "większość" to programiści, administratorzy i
specjaliści od baz danych. Bo napewno nie przeciętni użytkownicy.

Widze, że jesteś fanatykieem, a conajmniej dużym fanem Linuxa. Tak się
składa, że znów wróciłem do UBUNTU (8.04 Hoża Hawajka). Podoba mi się, ale
znów - to tylko taka ciekawostka nas moim PC, a nie system do codizennej
pracy. Nie ma pod to softu.
Gracze są zawiedzeni, bo praktycznie nie ma gier pod Linuxa. Profesjonaliści
nie mogą pracować bo nie ma programów graficznych DCC/ DTP, inżynierskich
CAD/CAM/CAE/PDM. Są pewne wyjątki, ale to generalnie rzadko które programy
działają, Nawet AutoCAD nie działa (także pod WINE), Kumpel tworzy muzykę i
też mówi że jedynie Windows spełnia jego oczekiwania.

Linux miałbyć taki super stabilny i niezawodny. W ciągu ostatnich kilku dni
miałem:
- niepoprawne wyświetlanie okien, "zamazany" ekran (no może to wina
aplikacji którą instalowałem)
- odtawrzac RhytmBox kilka razy odmówił posłuszeństwa ("program nie
odpowiada")
- program do poczty wysypał się przy dodawaniu załcznika (to samo - "program
nie odpowiada")
- FF pod UBUNTU źle wyśwtietla strony, a niektórych wcale nie wyświetla -
głównie tych z FLASHem, a mam FLASH-a zainstalowanego

> Chyba, że rozumiesz "lepszym" na zasadzie "lepszym samochodem
> jest dla mnie 'maluch' niż Golf, bo maluchem jeździłem całe
> życie, a w przypadku Golfa przez pierwsze pół roku bym się
> dziwnie czuł".

Ja bym to porównał tak: Windows jest samochodem na benzynę, olej napędowy i
gaz (LPG), A Linux na paliwo którego narazie nie ma na stacjach benzynowych.
Można w nim posiedzieć, pomacać i włączyć radio, ale do jazdy się nie
nadaje.

ZASK