Re: ASUS EEE 900 - Linux to syf ;)

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 25 Jul 2008 - 10:40:02 MET DST

ZASK pisze:
> Windows jest wciąż duuużżooo lepszym systemem dla większośći
> użytkowników.

Już Ci odpisywałem, że to nieprawda.

Chyba, że rozumiesz "lepszym" na zasadzie "lepszym samochodem
jest dla mnie 'maluch' niż Golf, bo maluchem jeździłem całe
życie, a w przypadku Golfa przez pierwsze pół roku bym się
dziwnie czuł".

> Linux nadaje się tylko do bardzo prostych zastosowań (www
> / e-mail, GG, itp.) albo do specjalistycznych (serwery, bazy danych). W
> pozostałej większości zastosowań Linux wymięka, a Windows go sromotnie
> zgniata jak robaczka.

Uzasadnij. Bo przede wszystkim nie wiem, co dla Ciebie jest
"zastosowaniem ani bardzo prostym, ani specjalistycznym".
Tak się składa, że na Linuksie można robić edycję tekstu,
arkusze kalkulacyjne, rysować diagramy i proste rysunki
techniczne, uruchamiać maszyny wirtualne, obrabiać wideo
i tak dalej.

> Ale zgodzę się że do subnotebooka / netbooka Linux zupełnie wystarczy.

Oczywiście.

> Ze względu na słabą wydajność takiego małego urządzenia jest nawet
> lepszy.

No właśnie.

> Ale w stacjonarnym sprzęcie czy większym notebooku nigdy bym nie
> chciał Linuxa, bo się zwyczajnie nie sprawdza. Miałem UBUNTU

Nie. Nie chciałbyś. To się zgodzę. Ale nie że się nie sprawdza.

> zainstalowane jako ciekawostkę, pobawiłem się trochę. Jest fajny,
> cąłkiem OK, ale niestety nie nadaje się na głowny system. Brak softu.

Napisz jakiego. Pewnie dla części są jakieś zamienniki.

A poza tym brak softu potrzebnego *Tobie*, a z tego od razu
wyciągasz dumnie brzmiące hasła "dla większości użytkowników".
Może się nie nadaje, ale DLA CIEBIE, ale wcale nie wynika z
tego, że dla większości.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |