Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Mon 14 Jul 2008 - 12:12:02 MET DST

PAndy pisze:
> ...to nie ja uwazam to za nienaturalne ale matematyka - LCD nie maja
> dolnoprzepustowego filtru rekonstrukcyjnego ktory jest wymagany w kazdym

Może Pan to rozwinąć?

> odbieram jako nienaturalnie ostry obraz (pomijajac plastikowosc kolorow
> i samego obrazu wywolana faktem operowania swiatlem spolaryzowanym).

1. Barwy zależą od jakości filtrów barwnych. Wielokrotnie spotykam się w
swojej pracy z uprzedzeniami, m.in., sformułowanymi jako "plastikowe
kolory". Ich bezpodstawność wychodzi na jaw, kiedy pokażę materiał na
dobrym monitorze. Po zamaskowaniu obramowania, z reguły ludzie mają
problem z rozróżnieniem które to wydruk, lub materiał wzorcowy a które
monitor.
2. Światło spolaryzowane towarzyszy nam w życiu codziennym. Nie ma w tym
nic nienaturalnego.

> ja patrze na to co oferuje preprocesor matrycy

> alez mam wplyw - nie kupuje LCD ktore jest technologia bardzo kiepska z
> punktu widzenia jakosci obrazu i mam nadzieje ze CRT posluzy mi jeszcze
> kilka lat a pozniej licze na wysokorozdzielcze OLED.

Przez cały wątek przebija się bardzo wyraźnie, brak Pańskich doświadczeń
z monitorami dobrej jakości, i raczej uprzedzenia niż realne obserwacje.
Możliwe też, co dużo mniej prawdopodobne, że próg Pańskich wymagań stoi
wyżej, niż możliwości współczesnych LCD.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!