Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 14 Jul 2008 - 12:04:53 MET DST

"de Fresz" <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote in message
news:g58av0$kuj$1@inews.gazeta.pl...

> Widac masz specyficzne potrzeby, przy ktorych jak na razie LCD jeszcze
> nie doszly do tego poziomu, ew. sa za drogie. Ja przez ponad 7 lat

O tym pisze - LCD nie sa panaceum na kazdy problem - pomijam tu juz
subiektywne wrazenia - dla mnie CRT generuje po prostu obraz ktory mnie
nie meczy

> Dla mnie na crt praca z rozdzielczoscia pokroju 1600x1200 byla meczaca,
> do tego problemy ze zbieznoscia przy brzegach i geometria obrazu, lekkie
> rozmazanie krawedzi - wszystkie te problemy, ktore na matrycach po
> prostu nie istnieja.

Nie rozumiem tego problemu - popatrzylem na rogi i srodek monitora kory
mam na biurku - mam rozmiar czcionki default z systemu, czcionka ta jest
dla mnie czytelna na calej powierzchni banki, patrze na geometrie i nie
odczuwam zadnego wiekszego problemu z odksztalceniem rastra... moze to
jednak kwestia regulacji i miejsca w ktorym znajduje sie monitor?

> Bo przy lcd jest na odwrot - dazy sie do tego, aby sygnal do monitora
> szedl w 8 bitach, a to sam monitor wewnetrznie przetwarzal go na 10-14 i
> mial na tyle szeroki gamut, aby finalnie bylo 256 poiomow dla kazdej
> skladowej. Jak na razie glownie w profesjonalnych monitorach do grafiki,
> ale sadze ze za pare lat zejdzie to do nizszych polek.

8 bitow to za malo, brak szumu poglebia tylko banding, typowa komorka LCD
nie jest w stanie przyjac wiecej niz 64 - 256 "poziomow" - przetwarzanie
wewnetrzne na 10 - 14 bitach i tak wymaga konwersji na 8 bitow dla
matrycy - dodatkowe "odcienie" uzyskuje poprzez rozpraszanie beldu w
obrebie sasiadujacych subpiksli - rzeczywista rozdzielczosc dla tonalnego
obrazu wysiwetlacza LCD jest mniejsza niz wynikaloby z to budowy matrycy.

> Po co w driverze? CMS to zrobi.

dalej efekt konwersji probek wejsciowych na wyjsciowe musi nastapic z
utrata lub rozpraszaniem bledu - dopoki nie beda maryce dysponowac wieksza
rozdzielczoscia (oversampling) dopoty nie beda poprawnymi zrodlami obrazu

> Nie robi sie 6 (nie mowimy tu o matrycach TN), tylko monitor wyswietla
> prawie 8 - pociete, przesterowane, nieliniowe.

jak wyswietlic 10 bitow na 8 bitach?

> W grafice 2, plus kilka posrednich, empirycznie wybranych orzez
> uzytkownikow. W zakresie 5-6.5k K daje sie bez problemu osiagnac
> satysfakcjonujace rezultaty

grafika jest mocno wzgledna - moze byc to CAD a moze byc to video