Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: de Fresz <defresz_at_NOSPAMo2.pl>
Data: Fri 11 Jul 2008 - 21:06:08 MET DST

On 2008-07-11 19:05:15 +0200, "PAndy" <pandrw_cutthis_@poczta.onet.pl> said:

> Ja zas moge powiedziec ze po prostu wiekszosc narzekaczy na CRT nie
> potrafila sobie skonfigurowac ani monitora nia stanowiska pracy stad
> narzekania na CRT - mam na biurku 2 CRT - jeden pomyka z progressive
> 2016x1512p85 a drugi 1920x1440i120 i mimo ze mam mozliwosc zmienic to
> na LCD nie skorzystam z takiej mozliwosci.

Widac masz specyficzne potrzeby, przy ktorych jak na razie LCD jeszcze
nie doszly do tego poziomu, ew. sa za drogie. Ja przez ponad 7 lat
pracowalem na kineskopach (dobrych i bardzo, bardzo dobrych), od 3 lat
pracuje na lcd (obecnie na takim z baaardzo gornej polki) i za zadne
pieniadze nie chcialbym wracac do przeszlosci. A wymagania do tego co
widze, mam naprawde wysokie.
Dla mnie na crt praca z rozdzielczoscia pokroju 1600x1200 byla meczaca,
do tego problemy ze zbieznoscia przy brzegach i geometria obrazu,
lekkie rozmazanie krawedzi - wszystkie te problemy, ktore na matrycach
po prostu nie istnieja.

> wszystko zalezy od porpawnosci odtworzenia pixelclocka w monitorze a
> takze jakosc zastosowanego przetwornika na wejsciu - pamietaj ze wiele
> kart potrafi pracowac z sygnalem analogowym 10 - 12 bitow na skladowa
> zas nieliczne DVI maja obsluge wiecej niz 8 bitow na skladowa...

Bo przy lcd jest na odwrot - dazy sie do tego, aby sygnal do monitora
szedl w 8 bitach, a to sam monitor wewnetrznie przetwarzal go na 10-14
i mial na tyle szeroki gamut, aby finalnie bylo 256 poiomow dla kazdej
skladowej. Jak na razie glownie w profesjonalnych monitorach do
grafiki, ale sadze ze za pare lat zejdzie to do nizszych polek.

> zmodyfikuj gamme w driverze... zycze powodzenia

Po co w driverze? CMS to zrobi.

> zwlaszcza jak ci sie z 8 bitow robi 6 i elektronika rozprasza blad
> kwantyzacji na subpikslach...

Nie robi sie 6 (nie mowimy tu o matrycach TN), tylko monitor wyswietla
prawie 8 - pociete, przesterowane, nieliniowe.

> roznej - sprawdz normy na punkt bieli w technice video - sa co najmniej 3.

W grafice 2, plus kilka posrednich, empirycznie wybranych orzez
uzytkownikow. W zakresie 5-6.5k K daje sie bez problemu osiagnac
satysfakcjonujace rezultaty

--
Pozdrawiam
de Fresz