HD4850 vs ?

Autor: Szarlih <szarlihy_at_wp.pl>
Data: Wed 25 Jun 2008 - 19:05:34 MET DST

w ciągu dwóch tygodni ostatecznie składam komputer (ostatecznie wyklucza
opcje "poczekaj jeszcze miesiąc"), dość mocno nastawiony również na gry,
w planie był 8800GT, ale po premierze nowego Radeona sprawa wygląda
inaczej... wszystko pięknie, tylko martwią mnie te chłodzenia i 80
stopni C w idle na zmniejszonym poborze prądu. latem komputer stoi w
dość nagrzanym miejscu i raczej nie lubię hałasu.

pytanie jest takie: opłaca się wziąć 4850 i wymieniać mu chłodzenie
(blokada następnego slotu mi nie przeszkadza, nie wiem jak z plombami,
dopasowaniem tego co jest na rynku itd) i jeśli wymieniać, na co?
czy lepiej liczyć na dalszy spadek cen 8800GT - już teraz od 350 do 500
zł (HD4850 500-600zł) - i wziąć GeForce'a za jakieś 400zł, a w razie
potrzeby za półtora roku wymienić na coś mocniejszego do 500zł. wiadomo
coś o modelach HD4850 z niereferencyjnymi systemami chłodzenia? (Google
mi nie pomogło)

zastaw do gry w 1280x1024, z E8200/E8400 i P35, interesujące mnie
tytuły, które na rynku już są na 8800GT i tak pójdą w maksymalnych
detalach, co do tych które dopiero kiedyś tam wyjdą (Gothic 4 np) to
ciężko wyrokować... do Visty mi się nie spieszy, więc DX10 ani 10.1 nie
robi na mnie wrażenia.

--
                 _____