Re: Czym się różni Core 2 Extreme od Xeona?

Autor: Paszczak <szczapak_at_huga.pl>
Data: Wed 18 Jun 2008 - 10:05:20 MET DST

Marcin P. <mmm@op.pl> wrote:

> Ano to, że serwerowy!
>
> Wytłumaczył mi to spec na szkoleniu z baz danych:
> Licencja na jeden Windows Server z MS SQL Enterprise to jakieś 20 000 zł.
> Jak mamy dużą bazę to mamy wybór: kupić
> - jedną zajebistą maszynę za 15000 zł
> - i jeden system za 20 000 zł
> lub, żeby "było taniej"
> - dwie maszyny po 7 500 zł
> - dwie licencje na os za 20 000 zł.

No, w takim przypadku to zamiast stawiać MySQLa na jednym serwerze za 15 kzł
postawiłbym go na dwóch za 5 kzł osiągając większą wydajność i oszczędzając
5 kzł :)

> Oczywiście praca na dwóch procesorach i ogromnej ilosci ramu przy
> zastosowaniach bazodanowych to podstawa.

Czy jedyna korzyść do praca dwuprocesorowa/ośmiordzeniowa? Jakie są jeszcze
korzyści? Soft, który chcę odpalić i tak używa jednego rdzenia, więc ten
powód odpada. Soft dysku prawie nie używa, mieli wszystko w RAMie, którego
musi być dużo i musi być szybki. Xeon - z tego co widzę - obsłuży dużo
więcej RAMu niż QX9770. To jest plus. Coś jeszcze? Jakieś mechanizmy na
płycie, które przyspieszą 'młócenie' danych? Takie sprawy jak osobne
magistrale PCI niewiele mi się przydadzą.

P.