Re: Dyski SSD

Autor: emgieb <mgb_at_post.pl>
Data: Wed 18 Jun 2008 - 09:58:50 MET DST

ZASK pisze:

> Co sądzicie o dyskach SSD. Znam zalety, jakie sa ich wady oprócz wysokiej
> ceny ?

Uzywam w laptopie dysku SSD Samsunga 64 GB i wad jak dotad nie
zauwazylem. Jak nizej w watku jest napisane - skonczona ilosc zapisow to
pewien problem, jednak te dyski sa tak skonstruowane, zeby zapis
rozkladal sie rownomiernie miedzy komorki - zuzywaja sie rownomiernie.
Poza tym - sam smak. Moj dysk ma zapis na poziomie 30 MB/s i odczyt ok
50 MB/s, wiec teoretycznie jest nawet wolniejszy od obecnych talerzowek
7200 rpm., ale blyskawicnzy dpostep i stalosc transferow powoduja, ze
komputer pracuje nawet plynniej niz na skaziaku 10krpm. Nie ma ZADNYCH
pzrestojow niezaleznie do tego czym bym nie probowal zakatowac laptopa.
Do tego dochodzi cisza i ta swiadomosc, ze jak ci laptop walnie o glebe,
to sie nic nie stanie z danymi.

> Na Allegro jest teraz wysyp dysków SSD (jeszcze pare miesiecy temu to była
> rzadkość), jednak 32 GB to aż ok. 2000 zł.

Moge ci moja 64-ke opchnac za mniej ;] Szukam obecnie 128-ki ;)

--
emgieb | sig under construction