Re: Czym się różni Core 2 Extreme od Xeona?

Autor: Marcin P. <mmm_at_op.pl>
Data: Wed 18 Jun 2008 - 07:01:32 MET DST

Użytkownik "Paszczak" <szczapak@huga.pl> napisał w wiadomości news:g397g0$ijr$1@jaszczomp.tahoe.pl...

> No tak - ale co to konkretnie daje, że 'serwerowy'? (czy raczej
> 'workstationowy'). Dysk tutaj nie ma znaczenia, raczej kwestia płyty.

Ano to, że serwerowy!

Wytłumaczył mi to spec na szkoleniu z baz danych:
Licencja na jeden Windows Server z MS SQL Enterprise to jakieś 20 000 zł.
Jak mamy dużą bazę to mamy wybór: kupić
- jedną zajebistą maszynę za 15000 zł
- i jeden system za 20 000 zł
lub, żeby "było taniej"
- dwie maszyny po 7 500 zł
- dwie licencje na os za 20 000 zł.

Taniej nie będzie - dlatego też proce serwerowe mają ceny, jakie mają.
Topowe mają ceny kilka razy wyższe, niż wolniejsze, bo to i tak się
opłaca przy zakupie serwera i bazy danych

Oczywiście praca na dwóch procesorach i ogromnej ilosci ramu przy
zastosowaniach bazodanowych to podstawa.
Wspomniany C2D 8500 to wydajnościowo taki obcięty Celeron
w porównaniu z Xeonami, w zastosowaniach serwerowych.

Do popykania w "szczelanki" C2D 8500 jest za to niezły.

Serdeczne pozdrowienia

--
Marcin