Re: Czym się różni Core 2 Extreme od Xeona?

Autor: ZASK <ZASK_at_zask.pl>
Data: Wed 18 Jun 2008 - 11:02:07 MET DST

> No, w takim przypadku to zamiast stawiać MySQLa na jednym serwerze za 15
> kzł
> postawiłbym go na dwóch za 5 kzł osiągając większą wydajność i
> oszczędzając
> 5 kzł :)

> Czy jedyna korzyść do praca dwuprocesorowa/ośmiordzeniowa? Jakie są
> jeszcze
> korzyści? Soft, który chcę odpalić i tak używa jednego rdzenia, więc ten
> powód odpada. Soft dysku prawie nie używa, mieli wszystko w RAMie, którego
> musi być dużo i musi być szybki. Xeon - z tego co widzę - obsłuży dużo
> [...]

Dodatkowa pamięc (ponad 8 GB, do 64 GB w 2U) to wielki booost !

Dostaniesz szybkie szyny, w które możesz włożyć np. kontroler RAID -
podniesie wydajnośc sprzęta drastycznie oczwyiście z odpowiednimi dyskami
15k lub SSD.

Pamiętaj że oprogramowanie specjalistyczne przechodzi na wielowątkowość,
firmy wprowadzają szybko zmiany, bo procesory wielordzeniowe bardzo się
upowszechniły.

Zawsze możesz kupić z jednym Xeonem, podziałać rok, półtore. Xeona sprzedać
i włożyć dwa mocniejsze Xeony.

Z.