Re: Czym się różni Core 2 Extreme od Xeona?

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Wed 18 Jun 2008 - 17:48:21 MET DST

"Paszczak" <szczapak@huga.pl> wrote in message
news:g3afk0$abm$1@jaszczomp.tahoe.pl...
> Marcin P. <mmm@op.pl> wrote:
> (...)
> Czy jedyna korzyść do praca dwuprocesorowa/ośmiordzeniowa? Jakie są
> jeszcze
> korzyści? Soft, który chcę odpalić i tak używa jednego rdzenia, więc ten
> powód odpada. Soft dysku prawie nie używa, mieli wszystko w RAMie, którego
> musi być dużo i musi być szybki. Xeon - z tego co widzę - obsłuży dużo
> więcej RAMu niż QX9770. To jest plus. Coś jeszcze? Jakieś mechanizmy na
> płycie, które przyspieszą 'młócenie' danych? Takie sprawy jak osobne
> magistrale PCI niewiele mi się przydadzą.

Procesor to procesor, oba sa praktycznie identyczne, roznia sie podstawka,
jedna jest "desktopowa", druga "serwerowa" i to powoduje roznice. Podstawowe
roznice sa wiec w chipsetach, a tym samym w plytach na obie platformy,
powinienes wiec porownywac mozliwosci plyt a nie procesorow czyli
niezawodnosc, duzo wiecej pamieci, wiecej interfejsow. Na takich plytach nie
ma zadnych "dopalaczy".

Jak duzo RAMu potrzebujesz? Skad wiesz ze ma byc szybki (jesli ma byc szybki
to wybieraj AMD)?

pzdr.,
uC
www.ultracode.eu