Re: kiedy, o jakiej porze roku opłaca się kupować sprzęt komputerowy?

Autor: Bartłomiej Kowal <kowal.bartlomiej_at_gmail.com>
Data: Sun 24 Feb 2008 - 23:25:36 MET

On 24 Lut, 21:08, STranger <pisznaberdyc...@icpnet.uk> wrote:
> Ale do rzeczy:
> Zauważyłem, że w ciągu roku kalendarzowego , cyklicznie powtarzają się
> okresy zwyżek cenowych i obniżek, wręcz prawie wyprzedaży sprzętu.
> Do napisania tego posta skłoniła mnie następująca refleksja - ostatnio
> segregowałem sobie teczkę ze starymi i nowszymi rachunkami i gwarancjami
> na sprzęt komputerowy jaki przez ostatnie 12 lat przewinął się przez
> moje ręce i zauważyłem pewna prawidłowość. Prawie wszystkie faktury i
> rachunki mają daty zakupu z początku lub z połowy czerwca!
(ciach)
> Czy prawidłowo myślę, czy zauważyliście taką prawidłowość, że na
> początku czerwca jest najbardziej korzystnie  i o jakiej porze roku
> wydajecie najwięcej kasy na sprzęt?

Skoro masz takie archiwum z 12 lat i rzeczywiście przez ten czas
kupowałeś różny sprzęt, to może przejrzyj go pod kątem następujących
czynników:
a) czas wejścia technologii/produktu na rynek;
b) czas wycofania technologii/produktu z rynku.
Nie zdziwiłbym się, gdybyś zauważył, że w maju-czerwcu kupowałeś
produkty, które na rynku były dostępne już dłuższy czas i zbliżała się
premiera ich następnej generacji (albo już nastąpiła, ale nowinki
jeszcze nie potaniały). Wiadomo, że nowa technologia jest droga, a
stara w swej "szczytowej" postaci będzie jeszcze jakiś czas nie do
pobicia pod względem cena/wydajność.
A ludzie (co tym wypadku = Amerykanie) na święta i tak muszą coś
kupić, więc będą kupować nowości, więc nie warto nowej "platformy",
"generacji" czy innej "rewolucyjnej technologii" wprowadzać na rynek w
połowie roku.
Chyba tak z rok temu przez pl.comp.pecet przewaliło się kilka dyskusji
o sensowności kupowania Pentium D vs. Core Duo i taki mniej więcej
można było z nich wysnuć wniosek.

Bartek