Re: kiedy, o jakiej porze roku opłaca się kupować sprzęt komputerowy?

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Tue 26 Feb 2008 - 12:53:04 MET

Bartłomiej Kowal pisze:
> [...]
> kupowałeś różny sprzęt, to może przejrzyj go pod kątem następujących
> czynników:
> a) czas wejścia technologii/produktu na rynek;
> b) czas wycofania technologii/produktu z rynku.
> Nie zdziwiłbym się, gdybyś zauważył, że w maju-czerwcu kupowałeś
> produkty, które na rynku były dostępne już dłuższy czas i zbliżała się
> premiera ich następnej generacji (albo już nastąpiła, ale nowinki
> jeszcze nie potaniały). Wiadomo, że nowa technologia jest droga, a
> stara w swej "szczytowej" postaci będzie jeszcze jakiś czas nie do

Rzeczywiście, gdy analizować daty pod tym kątem to jest taka zależność
jak sugerujesz. Kupowałem np CPU P3 750MHZ w momencie gdy na rynku już
były pierwsze P4, a ceny na P3 średniego segmentu spadły do 500-800 zł.
Podobnie z zakupem Athlona 2500+ Barton - wtedy już na rynku były
szybsze wersje AMD, ale kosmicznie drogie. (obecne ceny szybkich
procesorów ze średniego segmentu to fraszka w porównaniu do cen sprzed
kilku laty!)

> A ludzie (co tym wypadku = Amerykanie) na święta i tak muszą coś
> kupić, więc będą kupować nowości, więc nie warto nowej "platformy",
> "generacji" czy innej "rewolucyjnej technologii" wprowadzać na rynek w
> połowie roku.

No tak, "święte" prawa rynku! ;)

> Chyba tak z rok temu przez pl.comp.pecet przewaliło się kilka dyskusji
> o sensowności kupowania Pentium D vs. Core Duo i taki mniej więcej
> można było z nich wysnuć wniosek.

Sensowność zakupu sprzętu w danym momencie regulowana jest przez
chwilową relację cena/wydajność. Co było bez sensu ekonomicznie rok temu
, obecnie może być najlepszym rozwiązaniem.
W każdym razie ja nigdy nie kupuję gdy na rynku jest drożyzna i gdy
kupują "wszyscy" tylko czekam na okres spadku popytu na rynku, a co za
tym idzie na spadek cen. :)

--
pozdrawiam
STranger