Re: RAID 0 - softwareowo czy hardwareowo ?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 26 Jan 2008 - 23:21:43 MET

** ATK <atk1.atkWYTNIJTO@vp.pl> wrote:

> To ma być na dysk systemowy + najważniejsze programy. (...) Więc RAID 0 jak
> najbardziej mi odpowiada.

Wydaje mi się (ale to Ty oceniasz), że do takiego zastosowania RAID1 będzie
lepszy, wydajność w przypadku RAID1 również Ci wzrośnie (odczytów szczególnie -
a przecież to będziesz robił, najczęściej będziesz ładował system i programy z
dysku do pamięci, rzadko kiedy odwrotnie) i przy okazji dostaniesz większą
dostępność - jak padnie jeden z dysków to nie oznacza to, że nie możesz dalej
pracować. W przypadku RAID0 jak Ci padnie jeden z dysków to zarówno nie
popracujesz na tym dalej jak i stracisz zawartość - będziesz musiał spędzić
czas na ponowną instalację (czy jak jesteś rozsądny - przywrócenie backupu) i
konfigurację wszystkiego.

> A programowy nie zapewnia bezpieczeństwa ?

Żaden nie zapewnia bezpieczeństwa - o jakim bezpieczeństwie my tu mówimy? Koło
zapasowe w samochodzie zapewnia Ci bezpieczeństwo?