Re: RAID 0 - softwareowo czy hardwareowo ?

Autor: ATK <atk1.atkWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Sat 26 Jan 2008 - 23:57:54 MET

> [...]
> lepszy, wydajność w przypadku RAID1 również Ci wzrośnie (odczytów szczególnie -
> a przecież to będziesz robił, najczęściej będziesz ładował system i programy z
> dysku do pamięci, rzadko kiedy odwrotnie) i przy okazji dostaniesz większą
> dostępność - jak padnie jeden z dysków to nie oznacza to, że nie możesz dalej
> pracować. W przypadku RAID0 jak Ci padnie jeden z dysków to zarówno nie
> popracujesz na tym dalej jak i stracisz zawartość - będziesz musiał spędzić
> czas na ponowną instalację (czy jak jesteś rozsądny - przywrócenie backupu) i

A jak wygląda porównanie prędkości ODCZYTU RAID 0 i RAID 1 ? Powinno być podobne ?
Jak wygląda porównanie prędkości ZAPISU RAID 0 i RAID 1 ?

Dla mnie wazny jest głównie read, ale też write nie jest bez znaczenia.

> Żaden nie zapewnia bezpieczeństwa - o jakim bezpieczeństwie my tu mówimy? Koło
> zapasowe w samochodzie zapewnia Ci bezpieczeństwo?

Domyślnie - chodziło mi o ryzyko awarii macierzy (utrate kontroli nad przepływem
 dnaych) / utrate danych.

ATK