Re: RAID 0 - softwareowo czy hardwareowo ?

Autor: ATK <atk1.atkWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Sat 26 Jan 2008 - 23:09:15 MET

> Jak ważna dla ciebie jest sprawa utraty danych ?
> Jeżeli nie ma to żadnego znaczenia (np obróbka video materiału
> który masz jeszcze na innym nośniku)
> to możesz sobie pozwolić na raid softwareowy

To ma być na dysk systemowy + najważniejsze programy. Ważne dane dla
bezpieczeństwa będą na innych dyskach. Zależy mi na speedzie.
Bezpieczeństwo nie jest istotne. Więc RAID 0 jak najbardziej mi odpowiada.

> Jeżeli na tym raidzie ma być np baza danych od której oczekujesz
> wydajności i BEZPIECZEŃSTWA to tylko sprzętowy

A programowy nie zapewnia bezpieczeństwa ?

> Dobre kontrolery mają własne baterie do podtrzymywania zasilania
> dane które nie zdążyły zapisać się z pamięci kontrolera na dysk
> zostaną w pamięci kontrolera wiele tygodni, aż włączysz komputer i wtedy
> zostaną zapisane na dyski.

Podtrzymanie bateryjne to rzadkość nawet w kontrolerach za ok. 1500 zł. To
wymaga jeszcze sporej dopłaty zdaje się (widziałem tą funkcje jako opcje).

ATK