Re: Jak precyzyjnie ustalic, ktory podzespol wymienic, aby uzyskac najwieksze przyspieszenie?

Autor: Maciek <test_at_test.pl>
Data: Sun 20 Jan 2008 - 14:25:54 MET

> Podaj po prostu jaka jest obecnie konfiguracja sprzętu, do
> czego jest on wykorzystywany i w czym jego wydajność jest
> niewystarczająca (i jakie są tego objawy).

Wiec tak:

Obecna konfiguracja:
ASUS A7N8X-X (nForce 2, audio, LAN)
Athlon XP 2500+@3000+ (Barton)
1 GB RAM Kingston DDR2 w 1 kosci
Kontroler SATA Silicion Image z obsluga RAID 0 i 1
HDD 250 GB SATA Seagate 8 MB 7200 RPM
HDD 80 GB Samsung 8 MB ATA
HDD 80 GB Seagate 8 MB IDE
Grafika: Radeon 9600+ AGP (konieczna praca 2-monitorowa, wiec niezbedne 2
wyjscia DVI lub DVI i D-Sub)
Zasilacz ToPower 350W
DVD+RW DL

Zastosowania:

Windows XP Pro 32-bit
Photoshop CS3 - wszystkiego po trochu. Najwiecej korygowania zdjec.
Zazwyczaj jednoczesnie otwarty 1 plik o wielkosci 60-70 MB i klikanascie po
5-6 MB. Przegladanie i katalogowanie tysiecy zdjec po kilka MB kazde w
Bridge'u.
Jednoczesnie uruchomione tez: Word 2000, kilka okien Internet Explorera,
program pocztowy, klient ftp, NOD32, kilka okien Adobe Readera. Czasami
dodatkowo Dreamweaver CS3 lub Adobe Ilustrator i okazjonalnie WinRar i Excel
do prostych arkuszy. Nic poza tym. Zero gier.

Ogolna wydajnosc zadowalajaca. Muli sie bardzo przy malowaniu stemplem ze
wzorkiem w Photoshopie, a takze przy przechodzeniu z Photoshopa do Adobe
Readera, w ktorym potrafi byc otwartych kika plikow po kilkadziesiat MB. No
i przy przegladaniu zdjec w Adobe Bridge.

W planach przesiadka na Vista Home Basic Premium i Office 2007 oraz
korzystanie z programu Corel Painter. Po modernizacji komp powinien tez
wystarczac do obslugi Photoshopa CS4, ktory zapewne bedzie mial nieco
wieksze wymagania. Poniewaz juz teraz wiele programow Adobe nie dziala w
obecnej konfiguracji z powodu braku SSE2 (np. Premiere Elements) musze
zmienic procesor na taki, ktory obsluguje te - i w miare mozliwosci rowniez
nowsze instrukcje.

Wiec w zasadzie czeka mnie cala zmiana platformy. Ale chce to zrobic jak
najtanszym kosztem. Wiec moze nie kupowac od razu wszystkiego nowego, tylko
na przyklad cos uzywanego z Allegro, zebym mogl wykorzystac posiadana
grafike na AGP, kontroler SATA i pamiec DDR2. Ewentualnie moge sprzedac cos
z tego, co mam.

Mam tez drugi komputer, z ktorego moglbym ewentualnie cos wykorzystac (np.
do macierzy RAID 0) lub sprzedac, zeby miec wiecej pieniedzy:

ASUS A7N8X-X
Athlon XP 2600+ (Barton)
Radeon 7500
HDD 250 GB SATA Seagate 8 MB 7200 RPM
2 x 256 MB RAM Kingston DDR2
Kontroler SATA Silicion Image z obsluga RAID 0 i 1
CD-RW

Podzespoly musza byc markowe i niezawodne. To znaczy, ze np. kupie plyte
glowna Abit, ASUS lub Gigabyte, ale AsRock juz nie. Chcialbym zamknac sie w
kwocie 1000 zl + ew. pieniadze uzyskane ze sprzedazy juz posiadanych czesci.