Re: Jak precyzyjnie ustalic, ktory podzespol wymienic, aby uzyskac najwieksze przyspieszenie?

Autor: T0M3K <zly_adres_at_op.pl>
Data: Sun 20 Jan 2008 - 18:41:11 MET

Maciek <test@test.pl> wrote:

> Jednoczesnie uruchomione tez: Word 2000, kilka okien Internet Explorera,

po co? nie szkoda Ci ramu i miejsca na ekranie?
Zamiast kilku okien dziurawego IE warto używać Firefoxa, w najgorszym
przypadku nowego IE7, bo ma zakładki.

> kilka okien Adobe Readera.

Też warto zmienić. Szkoda pamięci. Polecam foxit reader.

Powiem co ja bym zrobił na Twoim miejscu. Zakładam wariant oszczędniejszy
oparty na A64 AM2.
CPU Athlon 64 X2 5200+ 2MB L2 (AMD 64 bitowe mają SSE), lub szybsze niż
5000 oparte na AM2, jeśli fundusz pozwoli
ok 330 zł

MB: MSI K9N Neo-F (ok 100 zł, tania i stabilna, jeżeli nie grasz i nie
będziesz kręcił proca to będzie to dobry wybór)
ok 100 zł

Ram: Ile kieszeń ścierpi ;) są naprawdę taniutkie Płyta ma 4 banki więc
bierz 2x1GB lub 4x1GB. Pamiętaj że więcej niż 3 GB obsłuży tylko xp i vista
64 bit.
120 zł (2GB)

VGA: Gigabyte GF 6600GT Silent Pipe II (używki ok 100 zł, ma DVI i D-sub,
karta bezgłosna, da się pograć, taki FarCry śmiga jak trzeba, jeżeli
zdecydowałbyś się na tą to bierz tylko z silent pipe II, zwykłe silent pipe
u gigabyta piszczy przy przewijaniu stron internetowych)
ok 100zł

HDD Zostawić 250 sata, dołożyć drugi identyczny i zrobić raid. Będzie
rakieta.
2x80 GB sprzedać. Same korzyści z tego: Więcej miejsca w kompie, mniejszy
hałas, mniejszy pobór prądu, dodatkowa kasa w kieszeni.
ok 200zł

W sumie 800 zł do wydania.

Zasilacz jeśli top power markowy to 350 powinno styknąć. W przeciwnym razie
wziąłbym coś markowego, 350W wystarczy. Miałem taki konfig, ale na 1 dysku
i 350 chieftec udźwignął bez problemu.

1000 zł powinno wystarczy bez problemu, ale może braknąć jeżeli kupisz
mocny i markowy zasilacz. Nie liczyłem pieniędzy które wpadną ew. ze
sprzedaży dysków, zasilacza, płyty, CPU, VGA, pamięci, hoho jak widzisz
możesz szaleć ;)

--
t_tomek(nospam)op.pl