Re: dziwne nowe klawiatury

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 21 Nov 2007 - 11:16:47 MET

Tomasz Holdowanski pisze:
> sa na jednym przerwaniu. Mam zastrzezenia do tego, ze na tym samym
> przerwaniu jest tez karta graficzna w AGP i jeszcze jakas karta w
> ktoryms PCI (chociaz wolne przerwania jeszcze sa), i ze czesto
> skutkuje to dziwnym zachowaniem kompa. I mam bardzo duze zastrzezenia

Ale to jest wina sterowników. Owszem, rozdzielenie przerwań
pomaga, ale przypomina to leczenie bólu głowy przeprowadzką
zamiast opi....eniem współlokatora trenującego grę na perkusji.

> do tego, ze nie ma praktycznie zadnej mozliwosci "recznej" ingerencji
> w komputerowo - windziane widzimisie, chyba ze kosztem calkowitego
> wylaczenia ACPI.

Możliwość ingerencji tylko sankcjonowałaby fuszerkę przy
pisaniu sterowników. Nikomu nie chciałoby się tego sprawdzać,
skoro wystarczyłoby w FAQ napisać "jak się gryzie to zmieniaj
przerwania do skutku". Mieliśmy to już, w epoce ISA. Pamiętam
to dobrze. Na szczęście dzisiaj mamy PCI i PnP i świat jest
jednak piękniejszy dzięki nim. A jak się coś gryzie, to trzeba
ciskać gromy na autora sterowników lub zmienić sprzęt na taki,
którego sterowniki nie stroją fochów.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |