Re: dziwne nowe klawiatury

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Wed 21 Nov 2007 - 12:41:32 MET

Dla mnie problem przerwań wogóle jest dość abstrakcyjny. Kiedyś na swojej
płycie (lowendowy ECS na KT133A) zrobiłem test. Obsadziłem wszystkie sloty
rozszerzeń. I to częściowo takimi rzekomo "problematycznymi" kartami. I tak
w AGP tkwił Intel i740 (karta która na Via ponoć wogóle nie chodziła)
oczywiście w maksymalnym dla niego trybie AGPx2. W PCI (kolejność dowolna,
jak podeszły tak wsadzałem) SB Live (ponoć równiez miał problemy z Via, w
dodatku to stara wersja karty z 98r), Realtek 8029 (ponoć problematyczny
niezależnie od chipsetu), Realtek 8139, modem 56k Pentagrama i stara (1995)
grafa Cirrus Logic. Dla pewności obsadziłem wszystkie 4 IDE (2 HDD, DVD i
CDR), cyfrzak w USB i nawet mysz zamiast w PS/2 była w Serialu (i oczywiście
wszystkie zintergrowane na płycie urządzenia włączone w biosie i
zainstalowane). No i to wszystko razem działało bez najmniejszych problemów
(choć z oczywistych powodów nie mogłem przetestowac wszytkich urządzeń
jednocześnie pracujących). Płyta miała oczywiście stary 16-przerwaniowy
system i żadnych możliwości manewrowania w biosie przydzielaniem IRQ
(zostawało tylko żonglowanie kartami po slotach, a ECS nawet nie dał w
manualu rozpiski które przerwanie podlega pod który PCI). Od tgo czasu
"bawią" mnie posty ludzi którzy mają markowe i nowoczesne płyty główne oraz
3 karty rozszerzeń i mają problemy ze współdzielniem przerwań.
Jedyny wymóg jaki stawiam to najnowsze (lub prawie najnowsze) biosy i
sterowniki do wszystkiego oraz włączenie w biosie "PnP OS Installed"
(inaczej płyta sama poustawia IRQ wg swojego własnego widzimisię, co *może*
spowodować problemy, więc lepiej żeby wszystkie urządzenia poza
newralgicznymi poustawiał samWindows).