Re: tuner TV - jaki polecacie ?

Autor: Janeo <janeo100_at_gmail.com>
Data: Fri 24 Aug 2007 - 10:50:57 MET DST

On 24 Sie, 10:29, Atlantis <marekw1...@NOSPAMwp.pl> wrote:

> I w a nie to jest b ad. Obraz analogowy ma specyficzn charakterystyk ,
> która sprawia, e niezbyt nadaje si do bezpo redniej kompresji xVidem.
> Po pierwsze zawiera przeplot, który naprawd kiepsko wygl da po
> kompresji i zmian rozdzielczo ci - zw aszcza przy scenach ruchomych.
> Pojawiaj si paseczki, które wymagaj wi kszej wi kszego strumienia do
> ich zakodowania, a je li go zabraknie pojawiaj si kwadraciki podczas
> odtwarzania. Co prawda niektóre kodeki daj mo liwo jego usuni cia,
> ale te filtry s zazwyczaj dosy kiepskiej jako ci. Nie ma to jak te
> [...]
Ja to wszystko wiem i to nie "jest moj blad". Wielkosc pliku 700-1200
MB to wartosc DLA MNIE krytyczna i to wlasciciel XviD-a winien sie
pomartwic, jak typowe teraz mankamenty przy takiej kompresji jeszcze w
przyszlosci poprawic :)
Nie mam slabego procesora, rowniez nie tworze biblioteki filmow z
najwyzsza jakoscia, wiec - przepraszam - mam gdzies :) nagrywanie
filmow z niewielka kompresja jak MJPEG, zmiany rozdzielczosci oraz
kompresje dwuprzebiegowe - mnie nagrany film sluzy do obejrzenia np.
nazajutrz a nastepnie go kasuje. Oczywiscie zgadzam sie, ze do
tworzenia archiwum filmow najlepiej jest je nagrywac w MJPEG a
nastepnie skompresowac 2-przebiegowo, ale kosztuje to sporo czasu.
A do usuwania przeplotu, usuwania szumow, wyostrzania itd. uzywam
ffdshow, a nie Virtual Dub, ktory mnie osobiscie sluzy tylko do
synchronizacji dzwieku.
PS: mowiac o mankamentach kodeka stratnego oczywiscie przesadzilem, bo
mi - po zmianie sprzetu na bardziej wydajny - wzrosl po prostu apetyt,
jak to jest "w miare jedzenia". Obiektywnie musze jednak uznac, ze mi
wychodza nagrania z uzyciem Xvida w super jakosci, lepszej (na razie)
nie bedzie.
Pozdr. - J