Coś mi 'skrzeczy' w karcie graficznej podczas 3D

Autor: kyusse <sinner-wytnijto-_at_toya.net.pl>
Data: Fri 24 Aug 2007 - 10:56:19 MET DST

Hello,
Mam kartę Galaxy GF8600GT O/C, od niedawna komp pracuje bez obudowy na
biurku przede mną (chłodzenie wodne wkrótce).
Wcześniej też to słyszałem, ale nie tak intensywnie - jak włączę jakąś
grę czy program z grafiką 3D - słychać takie ciche
piszczenie/skrzeczenie/świergotanie wydobywające się z karty graficznej.
(podobne słyszałem kiedyś w zasilaczu Tagan, którego mi z tego powodu
wymienili na gwarancji)
Karta jest chwilowo jest chłodzona pasywnie (bequiet polar freezer),
więc problem z wentylatorem odpada.

Czy to jest normalne ? Karta działa zupełnie sprawnie, tylko to
piszczenie (w zależności od 'sceny' 3D ma inną częstotliwość ;)
Wymienić w ramach gwarancji, czy mogą mi nie przyjąć z tego powodu ?
Chyba że ten typ tak ma.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi
(ps. Jak ktoś pamięta mój poprzedni post o niedziałającym laptopie acera
po wymianie ramu - wrócił z serwisu, gniazdo przestało kontaktować z
płytą (tzw zimny lut?), już jest ok. )