Re: tuner TV - jaki polecacie ?

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Fri 24 Aug 2007 - 16:15:51 MET DST

Atlantis <marekw1986@NOSPAMwp.pl> Odpowiedz na
news:fam4k5$fqh$1@atlantis.news.tpi.pl:

> I właśnie to jest bład. Obraz analogowy ma specyficzną charakterystykę,
> która sprawia, że niezbyt nadaje się do bezpośredniej kompresji xVidem.
> Po pierwsze zawiera przeplot, który naprawdę kiepsko wygląda po

To żaden problem. Xvid umozliwia kompresje materiału interlaced. Każde pole
jest kodowane osobno.

> kompresji i zmianę rozdzielczości - zwłaszcza przy scenach ruchomych.
> Pojawiają się paseczki, które wymagają większej większego strumienia do
> ich zakodowania, a jeśli go zabraknie pojawiają się kwadraciki podczas

Nie kwadraciki a makrobloki.

> odtwarzania. Co prawda niektóre kodeki dają możliwość jego usunięcia,
> ale te filtry są zazwyczaj dosyć kiepskiej jakości. Nie ma to jak te
> lepsze, dodawane podczas właściwej kompresji.

Dobre programy, mają dobre algorytmy do usunięcia przeplotu w locie.

> Prawidłowe nagrywanie powinno przebiegać następująco:
> 1) Nagranie obrazu w dużej rozdzielczości (jeśli proc uciągnie nawet
> Full PAL) jakimś lekkim kodekiem przy niewielkiej kompresji (coś w stylu
> MJPEG) - daje najmniejsze, prawie niezauważalne straty jakości. Dźwięk
> nagrywany jako nieskompresowany WAV.

Można przecież ustawić pełną rozdzielczość PALa, ale nakazać kodekowi przed
kompresją zmiejszyć rozmiar po usunięciu przeplotu.

> 2) Ustawienie filtrów np. w VirtualDubie - usunięcie przeplotu, redukcja
> szumu, ewentualna zmiana rozdzielczości. Jest bardzo ważne, by
> rozdzielczość zmienić dopiero PO usunięciu przeplotu!

To wszystko można robić "w locie", w trakcie nagrywania.
Oczywiście nie ma mowy o kompresji Xvidem;)

> się w to bawiłem chcąc uzyskać jak najlepszą jakość i mogę poradzić -
> lepiej sobie odpuścić i kupić DVB - jakość o niebo lepsza przy o wiele
> mniejszym wysiłku. ;P

Nie każdy ma satelite. No i spróbuj zabronić rodzinie oglądanie czegoś innego
na TV w tym czasie.

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski