Re: Procesor dwurdzeniowy

Autor: Radek <deepsky_at_go2.pl>
Data: Mon 30 Jul 2007 - 19:57:17 MET DST

> To zależy. Jest kilka rodzajów związania cache'a z RAM-em albo cachem
> poprzedniego poziomu, ale zawsze może dochodzić do blokowania. Przecież
> oba rdzenie nie mogą mieć jednocześnie dostępu do tej samej danej.

Z drugiej strony odpada konieczność przerzucania danych pomiędzy
dedykowanymi pamięciami cache L2 jeśli akurat oba rdzenie pracują
nad tymi samymi danymi.

W każdym razie nawet z blokowaniem dostęp do współdzielonego cache
będzie bez porównania szybszy niż do pamięci RAM. I aplikacje
jednowątkowe mają do dyspozycji większy cache.

Pozdrawiam,
Radek