Re: LG czy Benq

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_gmail.com.wytnij>
Data: Sat 14 Jul 2007 - 00:05:38 MET DST

Osoba HawkEye napisała na pl.comp.pecet:

> Użytkownik "Marcin Kocur" <marcinkocur@gmail.com.wytnij> napisał w
> wiadomości news:f77i2s$el2$1@nemesis.news.tpi.pl...

Z Twojego posta wynika, że zupełnie inaczej wykorzystujesz nagrywarkę,
niż ja.

> Bo po prostu konstrukcja samej plyty ma ograniczenia i te najwyzsze
> predkosci osiaga sie gdy nagrywasz plyte na full i nagrywarka rozpedza
> Ci sie wtedy do MAX spped dopiero w okolicach 90% nagrywanego
> materalu.

Nagrywarki LG, korzystające z metody PCAV osiągają pełną prędkość
(zakładam 16x) już przy 85%. Przy ok. 50% mają już 12x.

> Do tego, przy najszybszych nagrywarkach potrzebujesz DOBRYCH
> jakosciowo plyt, a znajac zycie, to wiekszosc z nas kupuje byle
> smiecia za < 1zl,

Kupuję za <1zł płyty Sony. Były najlepsze, ale przy następnej partii
zastanowię się chyba nad Verbatimami z MCC. W końcu jeśli było mnie
stać na wydanie ~1zł na płytę CD, to dlaczego nie mam wydać trochę
więcej za pojemność przekraczającą 6 CD?

> wiec przeczytaj jeszcze kilka razy to co napisalem i
> sam metoda dedukcji i konstruktywnego myslenia, wydedukuj dlaczego nie
> warto kupowac najszybszych...

Warto, bo są dobrej jakości :)

> Za to korekcja jak najbardziej sie
> przydaje, a szczegolnie przy plytach DVD, gdzie juz wspomniana jakosc
> plyt, jak i o wiele ciensze sciezki sprawiaja, ze naped musi
> przeprowadzic mnostwo pracy przy odczycie porysowanej plyty....

Dlatego staram się ich nie rysować. Poza tym płyty Sony mają to do
siebie, że się nie rysują za bardzo. Trzymałem je w jednym kloszu z
Hawkami i Benq. Wyglądały one po jakimś czasie fatalnie, zaś Soniaki
jak nowe.

> Co mi
> po nagrywarce 10000x

Standard przewiduje do 16x.

> jak na plycie bedzie np. glupi odcisk palca i
> naped bedzie odczytywal ta plyte z predkoscia 0,000001x? a jesli
> bedzie, tak jak napisalem-dobra korekcja, to naped odczyta z troszke
> mniejsza predkoscia, ale powroci do jakiegos znosnego poziomu, a nawet
> powroci do predkosci, przed napotkaniem na sprawiajace problemy
> obszary plyty.

Acha. Tylko to jest filozofia typu "jak wpompujemy w system ochrony
zdrowia więcej pieniędzy, to nie będzie miało znaczenia, że są one
wydawane nieefektywnie". Wszystko musi mieć odpowiednie proporcje, nie
można nadrabiać korekcją jakości. A jak trafisz na słabszy odtwarzacz
(stacjonarny np.)? Poza tym jakość nagrania słabnie w miarę upływu
czasu, więc może się okazać, że słabo nagrana płyta, która czytała się
na odtwarzaczu z dobrą korekcją, nie czyta się w ogóle.

> A jeszcze nawiazujac do predkosci... to za pol roku ta nagrywarka i
> tak bedzie powiedzmy, ze "wolna".

Jak mówiłem, 16x jest zapisane w standardzie i ja nie zamierzam szybciej
nagrywać.

> W dodatku po 1-1.5 roku i tak
> wyrzucisz ją na zlom,

Bo?

> wiec jest powod by dzis przeplacac za
> nagrywarke,

Szczególnie, że wszystkie lepsze kosztują nieco ponad 100zł, nie licząc
tych za 400, które są odrobinę lepsze od tych za 100.

> w ktorej moze 1-3 razy w ciagu jej zywota wykozystamy ta
> predkosc?

Noo, to mi się opłaciło, bo ja wykorzystałem już minimum ponad 500 razy.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur