Re: teledyski mpg fullhd sie strasznie tna :(

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Fri 13 Jul 2007 - 22:06:19 MET DST

Dnia Fri, 13 Jul 2007 11:08:39 +0200, Michal Bien napisał(a):

> Bez wspomagania sprzetowego niekoniecznie - na A64 3000+ @2540 MHz
> czyli to jest cos ~4000+ czesc sampli od MS w full HD szla bezproblemowo
> przy obciazeniu CPU ~70-80% (np: Terminator2, Caves itp), ale czesc
> bardziej zlozonych, z wieksza iloscia wektorow ruchu (przede wszystkim
> Into the Liquid z duza ilosca fal i zaburzen wody) ciela sie niemilosiernie
> na samym CPU przy obciazeniu rzedu 100%. Po wlaczeniu akceleracji
> sprzetowej z karty graficznej (GF7600 ale X1950 tez ja przeciez ma) np:
> w PowerDVD nawet w starej wersji 5 z dzwiekiem 2.0 dolaczonego do DVDROMU
> [...]

Skoro odtwarza na PDVD 5 to to jest owszem HD ale w mpg2. Z x264 już nie
jest tak różowo. x2 3800+@2400 MHz przycinał mocno. Dopiero wymiana na c2d
4400 i podkręcenie go powyżej 3GHz pomogło. Jako testu używam demo nadawane
na Astrze (ASTRA DEMO HD+) - 1080p + DD5.1. Codeki różne testowałem -
Cyberlinka (najnowsza wersja PDVD z obsługą x264),Core AVC (najnowszy) i
AVC wbudowany w mplayera. Najlepiej sprawuje się mplayer. Core AVC
minimalnie gorszy. Cyberlink potrafi przyciąć przy c2d 3GHz (mimo że
obciążenie sumaryczne procesorów nie przekracza 60%). Karta grafiki x1800
GTO. Dochodzi mi jeszcze przeskalowanie obrazu do 720p (tylko taki mam
telewizor).