Re: Grafika do 300zł / Radeon?? GeForce?? [AGP]

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 13 Jul 2007 - 13:03:23 MET DST

Botanix <botanix@master.pl> wrote:

> Wszystko ładnie i pięknie ale wytłumacz mi a zapewne nie tylko mi jak
> wycisnąłeś na "analogicznej" wersji czyli również z pamięciami 2ns (
> jak w podanej przez Ciebie aukcji ) całe 1800MHz. Przecież to nie jest
> możliwe, na 2ns jak uzyskasz 1200 to będzie fajnie :).

            A lyzka na to ...niemozliwe. 900 (1800MHz DDR) i zero artefaktow.
Cala sprawa polega na tym ze Palit w Sonicach zazwyczaj stosuje pamieci
GDDR3 Qimondii, czyli spolki powstalej na bazie Infineona. Pamieci
infineona zawsze mialy duza tolerancje i zapas na OC, dwa GDD3 w
odroznieniu od DDR2 ladnie sie podkrecaja niezaleznie od producenta (nie
grzeja sie za bardzo) oraz najwazniejsza sprawa - Palit robi fabrycznego
Voltmoda dajac 2V na pamieci we wszystkich sonicach. Dzieki temu pamieci
z Qimondii z koncowka XP, zwrowno 1,4 jak i 2,0 ns praktycznie tak samo
sie podkrecaja. Ludzie na ten temat sporo napisali na forum purepc, sam
sie dziwilem ale to dziala.

> A co do rdzenia to można śmiało 600-625MHz.

            Np: u Galaxy z GPU zasilanym 2,15-2,20V. U Palita jest on
niedowoltowany i bez podnoszenia napiecia dziala typowo bez problemow
do 540-550 MHz przy 7600GS. Kwestia przeszukania sieci i olowka B
zamalowujacego jeden z opornikow i juz mozna krecic do poziomu 650 MHz
a czasem i wiecej, ale jeszcze mi nie bylo to potrzebne. 550 MHz GPU
i 1600 - 1800 na pamieci wsytarcza do wszystkiego w co gralem,
z CoH z bajerami wlacznie.

> Moim zdaniem lepsza byłaby
> http://www.allegro.pl/item213505407_gecube_x1950pro_256mb_256bit_x1950_
> pro_agp_box_.html.

            Cena! Mialo byc do ~300.

> Ta też całkiem niezła
> http://www.allegro.pl/item215569483_agp_his_radeon_x1650xt_256mb_ddr3_i
> ce_q_24_potoki.html szybsza od 7600GT ale również przekracza pułap
> cenowy.

            Jw + u ATI generalnie jest tak, ze architektura w krzemie swietna, a
w prawdziwych gierkach roznie bywa. Wychodzi TWIMTBP niestety i dotyczy to
nawet tak poteznej konstrukcji jak R600, ktory przy takiej ilosci potokow
powinien po GF8800 przejechac jak walec drogowy, a jest roznie.
Na plus ATI - Lost coast za free ze steama ;)

> Tutaj fajna cena jak za 7600GS
> http://www.allegro.pl/item212483029_bezglosny_gigabyte_gf_7600_gs_256mb
> _agp_gry.html

            300 zl - niewiele nizsza, bo nie liczysz ze sprzeda sie za 200.
Poczekaj na ostatnie minuty aukcji. No i:

DDR2 a to porazka
pasywne chlodzenie - do 2D w Viscie moze i OK, ale do grania i tak
potrzebuje dodatkowego chlodzenia zewnetrznego, zwlaszcza w lecie.

> albo ta na 2 letniej gwarancji
> http://www.allegro.pl/item214857071_msi_7600gs_256_ddr2_agp_gwara_bcm_.
> html.

            Plus to cena, ale DDR2 to nadal kula u nogi.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl