Re: Grafika do 300zł / Radeon?? GeForce?? [AGP]

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 13 Jul 2007 - 12:49:38 MET DST

John Smith <js@js.org> wrote:

> Raczej jednak 7600GT bo jest 15% szybsza i skoro to ma być już ostatnia
> rozbudowa grafiki w tym komputerze.

            Cena mozliwosci przemawiaja jednak za 7600GS - GS i GT to dokladnie
ten sam chip G73 5VS/12PS rozniacy sie tylko taktowaniem - po OC masz
dokladnie to samo a zawsze troche gotowki w kieszeni zostaje, zwlaszcza
jesli cena jest jednym z czynnikow decydujacych. Jak juz sie szarpac to na
7900GS tez z bardzo duzym potencjalem OC, ale niestety wyraznie drozsza.

> Jednak ja bym wyszedł z innej strony. Zobaczyć jakie gry, które się
> podobają, nie chodzą na obecnej karcie i wtedy dopiero zamienić.

            Skoro chce zmienic to znaczy ze gierki nie wyrabiaja. A na co
zmieniac - min. na dzis to dobre 7300GT, ale roznca w cenie do 7600GS
niewielka, a nie ma sensu co kilka miesiecy zmieniac grafiki - zwlascza
tak zblizonej wydajnoscia. Ta i tak pewnie bedzie ostatnia w konfigu na
AGP.

> Co prawda te karty na AGP coraz trudniej dostać, ale z drugiej ręki
> będą dostępne jeszcze kilka lat w znacznie niższej cenie.

            Nowych konstrukcji juz praktycznie nie bedzie - powoli AGP umiera
smiercia naturalna, wiec na zalew tanich, wydajnych kart na AGP z drugiej
reki raczej nie ma co liczyc, no chyba ze ktos bedzie chcial sobie zminic
na grafike do Visty gdy ludzie beda grali na GF12800GTX Turbo ;)

> GF7600GT na AGP można gdzieniegdzie dostać za 430 zł z chłodzeniem
> wentylatorem zalmana.

            Ten z Glaxy jest praktycznie tak samo cichy a znacznie tanszy,
a jak juz podbijac cene to do 7900GS - krzem w 7600GS i GT jest ten sam
- kwestia wyboru modelu z dobrym OC.

> Trzeba tylko zapytać sprzedawcę czy ma zapasowe oddzielnie sprzedawane
> wentylatory pasujące do takiej karty, bo wentylator zwykle starcza
> jedynie na dwa lata, bo ośka się wyciera i smarowanie nie pomaga.

            Chyba lozysko. A dziury sa standardowe i w razie czego mozna zalozyc
zalmana czy pentagrama, choc IMO szkoda ladowac $ - u kumpla moja stara
grafika na GF2Ti z wentylatorkiem kreci sie spokojnie i cicho juz 5 rok.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl