Re: Do uzytkownikow Abita AB9 (PRO) i znawcow instatalcji na SATA

Autor: jack <shineme-wytnij_at_gazeta.pl>
Data: Wed 13 Jun 2007 - 22:33:49 MET DST

Dnia> Według instrukcji, abym mogl korzystac z napedu podlaczonego przez
IDE,
> musze przygotowac i uzyc w trakcie instalacji dyskietke ze sterownikami
> do kontrolera JMicronn, ktory tym gniazdem zarzadza. I tu jest wszystko
> jasne, ale jezeli chce podlaczyc dysk SATA do zlacz kontrolowanych
> przez mostek Intel ICH8R w trybie AHCI, to rowniez musze podczas
> instalacji dostarczyc sterowniki, ale tym razem do kontrolera Intela.
>
> Jak to zrobic ? Moze podlaczyc i naped optyczny i HDD pod JMicronn (bo
> ma on 2xSATA)? Ale czy wtedy dysk bedzie pracowal w trybie ACHI ?
> Szczerze mowiac nie wiedzialem opcji wlaczajacej ten tryb w BIOSie
> [...]

Napęd optyczny ATA pod jmicrona - jesli go przełaczysz w AHCI to nie bedzie
widział niczego na tasmie ATA - wiec musi byc naped sam lub z dyskiem ale
nie na AHCI - mowa o jmicronie cały czas.

Podłacz dysk pod Intela - wlacz AHCI i podczas instalacji daj sterownik z
dyskietki jesli bedzie potrzebny i cala sprawa zalatwiona. Mozna takze
zainstalowac dysk z wyłaczonym AHCI i potem doinstalowac sterowniki w
windowsie i wlaczyc w biosie AHCI - nic sie nie wywali sprawdzałem to na
AB9 ktora posiadam obecnie. W mojej nie ma na Intelu AHCI jest bez PRO ale
próby ktore wykonałem na Intelu i Jmicronie z właczonym AHCI wskazują w
moim przypadku ze intel bez AHCI daje lepsze odczyty i czasy wyszukiwania
nic Jmicron z załaczonym AHCI. Dodatkowo tak jak pisałem na Jmicronie nie
mozna załaczac AHCI jesli masz podpięte cokolwiek szeroką taśma IDE/PATA bo
nie nie bedzie tych urządzeń widział wiec troche ten Jmicron niedopracowany
- niby ma AHCI ale mozna go uzywac tylko jesli nie korzystamy na nim z PATA
- a to jego podstawowa funkcja dla większości jak sądze. Ja zmieniłem napęd
DVD na SATA i wszystko mam na Intelu - chodzi doskonale.