Do uzytkownikow Abita AB9 (PRO) i znawcow instatalcji na SATA

Autor: Artur Mariański <none_at_none.pl>
Data: Wed 13 Jun 2007 - 15:51:56 MET DST

Witam,

Wlasnie zakupilem czesci do nowego komputera, ale niestety kurier nie
dostarczyl mi jednej z paczek, w ktorej byla obudowa z zasilaczem, tak
ze ze zlozeniem czekam do jutra.
Zabralem sie za studiowanie instrukcji do AB9 Pro i nie zabardzo wiem
jak sie zabrac jutro za instalacje systemu.

Według instrukcji, abym mogl korzystac z napedu podlaczonego przez IDE,
musze przygotowac i uzyc w trakcie instalacji dyskietke ze sterownikami
do kontrolera JMicronn, ktory tym gniazdem zarzadza. I tu jest wszystko
jasne, ale jezeli chce podlaczyc dysk SATA do zlacz kontrolowanych
przez mostek Intel ICH8R w trybie AHCI, to rowniez musze podczas
instalacji dostarczyc sterowniki, ale tym razem do kontrolera Intela.

Jak to zrobic ? Moze podlaczyc i naped optyczny i HDD pod JMicronn (bo
ma on 2xSATA)? Ale czy wtedy dysk bedzie pracowal w trybie ACHI ?
Szczerze mowiac nie wiedzialem opcji wlaczajacej ten tryb w BIOSie
(Jedynie dla ICH8R).
A moze najpierw zainstalowac system na Jmicronnie, a pozniej po
zainstalowaniu juz w Windowsie sterownikow do Intela, przelaczyc na ten
wlasnie kontroler ? Tylko nie wiem, czy jak na koncu ustawie ACHI dla
Intela w BIOSie, to to wszystko zadziala czy sie wywali ?

P.S. Moze ACHI wiele nie daje, ale skoro juz mam taka plyte oraz dysk z
NCQ to chcialbym to jednak wykorzystac. No chyba ze to naprawde NIC nie
daje, to i nie ma sensu sie brandzlowac. Z HotSwapa korzystac nie bede.

P.S.2 czy programy pracujace w DOSie jak np te z Hiren's Boot CD beda
dzialac dobrze z dyskiem ustawionym w trybie ACHI ? Czy wtedy trzeba
podawac dyskietke ze sterownikami ?

Z gory dziekuje za zainteresowanie i pozdrawiam

--

         Artur Mariański