Re: Do uzytkownikow Abita AB9 (PRO) i znawcow instatalcji na SATA

Autor: Artur Mariański <none_at_none.pl>
Data: Wed 13 Jun 2007 - 23:01:52 MET DST

Obywatel(ka) jack dnia 2007-06-13 doniósł(a), że:

> Napęd optyczny ATA pod jmicrona - jesli go przełaczysz w AHCI to nie
> bedzie widział niczego na tasmie ATA - wiec musi byc naped sam lub z
> dyskiem ale nie na AHCI - mowa o jmicronie cały czas.

Tez mi sie tak wdawalo. jedno co mnie niepokoilo, to czy przy
instalacji Windowsa XP SP2 naped na IDE bedzie poprawnie rozpoznawany
bez zadnych sterownikow. Bo instryukcja mowi o tym, ze sterowniki musza
zostac podane podczas instalacji, zeby urzadzenie IDE dzialalo.
Oczywiscie Jmicron ustawiony na tryb IDE, bo rozumie ze sie da ustawic
? W instrukcji jest tylko mozliwosc zmiany trybu pracy SATA dla Intela
i Silicona, ale to chyba blad druku, ktory wywolal troche watpliwosci
Ale skoro Tobie sie udalo wymusic IDE zamiast SATA to pewnie sie da.

Dzieki tez za dalsze wyjasnienia. Potwierdzily moja wyobraznie o tym
procesie.
Zrobie tak jak mowisz - IDE na Jmicronie, a SATA na Intelu po podaniu
sterownikow.
Szczerze mowiac to zmiast dodatkowych kanalow SATA kontrolowanych przez
Jmicrona, mogli dac z jedno wiecej gniazdo IDE.

Dziekuje i pozdrawiam

--

         Artur Mariański