Re: Do uzytkownikow Abita AB9 (PRO) i znawcow instatalcji na SATA

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 13 Jun 2007 - 22:46:55 MET DST

Artur Mariański wrote:
> Witam,
>
> Wlasnie zakupilem czesci do nowego komputera, ale niestety kurier nie
> dostarczyl mi jednej z paczek, w ktorej byla obudowa z zasilaczem, tak
> ze ze zlozeniem czekam do jutra.
> Zabralem sie za studiowanie instrukcji do AB9 Pro i nie zabardzo wiem
> jak sie zabrac jutro za instalacje systemu.
>
> Według instrukcji, abym mogl korzystac z napedu podlaczonego przez IDE,
> musze przygotowac i uzyc w trakcie instalacji dyskietke ze sterownikami
> do kontrolera JMicronn, ktory tym gniazdem zarzadza. I tu jest wszystko
> [...]

Nie chce wdawać się niuanse poszczególnych ustawień (abstrahując od tego
czy opis jest precyzyjny). Generalna zasada (dla win) jest mniej więcej
taka:

XP/Vista: instalator wystartuje z CD/DVD (bios to obsługuje). W dalszej
części instalator sam przejmuje obsługę urządzeń i tu wchodzi temat
sterowników:
- dla XP przygotuj jedną lub więcej dyskietek (Floppy) z driverami (na
CD/DVD gdzieś musi być program makedisk lub podobny)
- dla Visty masz większą swobodę, sterowniki mogą być praktycznie
gdziekolwiek (CD/USBDisk/Floppy).

W jednej z pierwszych faz startu instalatora jest możliwość zapodania
sterowników (nie pamiętam jakie to klawisze wywołują zapytanie o dysk,
wystrarczy jednak obserwować komunikaty na ekranie). Tak zainstalowane
sterowniki umożliwią później start z praktycznie dowolnego urządzenia
(windows już automatycznie przegrywa je na dysk docelowy i wgrywa
podczas startu systemu)

pozdrawiam

Bardziej szczeg. dpowiedź szybciej znajdziesz na grupie dla XP/VIsty
(coś ala winnt w nazwie)

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/