Re: Do uzytkownikow Abita AB9 (PRO) i znawcow instatalcji na SATA

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 14 Jun 2007 - 14:45:31 MET DST

Artur Mariański pisze:
> Wlasnie zakupilem czesci do nowego komputera, ale niestety kurier nie
> dostarczyl mi jednej z paczek, w ktorej byla obudowa z zasilaczem, tak
> ze ze zlozeniem czekam do jutra.
> Zabralem sie za studiowanie instrukcji do AB9 Pro i nie zabardzo wiem
> jak sie zabrac jutro za instalacje systemu.

Przede wszystkim chcę zwrócić uwagę, że na grupach dysku-
syjnych czeka się do *paru dni* na odpowiedź. Popędzanie
ludzi po 7 godzinach jest nie tylko niegrzeczne, ale też
może zniechęcić osoby, które chciały odpowiedzieć ale nie
miały wcześniej czasu.

Grupa to nie bezpłatna pomoc techniczna.

Poza tym Twoje pytania są lekko NTG, ponieważ dotyczą
tylko Windows. Pod kontrolą innych systemów wszystko to
traci aktualność.

> Według instrukcji, abym mogl korzystac z napedu podlaczonego przez IDE,
> musze przygotowac i uzyc w trakcie instalacji dyskietke ze sterownikami
> do kontrolera JMicronn, ktory tym gniazdem zarzadza. I tu jest wszystko

Tak. Aczkolwiek w pewnym zakresie można się bez tego
obejść, korzystając z trybu kompatybilności.

> jasne, ale jezeli chce podlaczyc dysk SATA do zlacz kontrolowanych
> przez mostek Intel ICH8R w trybie AHCI, to rowniez musze podczas
> instalacji dostarczyc sterowniki, ale tym razem do kontrolera Intela.

Jak wyżej.

> Jak to zrobic ? Moze podlaczyc i naped optyczny i HDD pod JMicronn (bo
> ma on 2xSATA)? Ale czy wtedy dysk bedzie pracowal w trybie ACHI ?

Przecież możesz podać sterowniki do obu mostków na raz.

> P.S. Moze ACHI wiele nie daje, ale skoro juz mam taka plyte oraz dysk z

Jednak daje.

> P.S.2 czy programy pracujace w DOSie jak np te z Hiren's Boot CD beda
> dzialac dobrze z dyskiem ustawionym w trybie ACHI ? Czy wtedy trzeba
> podawac dyskietke ze sterownikami ?

O ile pamiętam -- nie będą (chyba, że dołoży się jakieś
DOSowskie sterowniki).

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |