Re: Do uzytkownikow Abita AB9 (PRO) i znawcow instatalcji na SATA

Autor: sp00n <sp00n_at_o2.pl>
Data: Thu 14 Jun 2007 - 19:49:46 MET DST

"Artur Mariański" <none@none.pl> wrote in message
news:f4osps$hf0$1@news.onet.pl...

> Według instrukcji, abym mogl korzystac z napedu podlaczonego przez IDE,
> musze przygotowac i uzyc w trakcie instalacji dyskietke ze sterownikami
> do kontrolera JMicronn, ktory tym gniazdem zarzadza. I tu jest wszystko
> jasne, ale jezeli chce podlaczyc dysk SATA do zlacz kontrolowanych
> przez mostek Intel ICH8R w trybie AHCI, to rowniez musze podczas
> instalacji dostarczyc sterowniki, ale tym razem do kontrolera Intela.

Ja mam AB9 niePRO - czyli o jedna karte sieciowa mniej i ICH8 bez raida. Gdy
kompletowalem czesci do kompa nie mialem bladego pojecia ze nie da sie
zainstalowac windy z CD na IDE - i po prostu podlaczylem wszystko i
zadzialalo bez problemu. Instalowalem najpierw Windows XP a jak doszla
ostatnia przesylka to Viste Ultimate 64, nie ladowalem zadnych sterownikow i
chodzilo bez problema. Bios mial wtedy chyba rev. 15, HDD SATA podpiety do
Intela i DVD-RW NEC 5130 EIDE(czy jakos tak) na jmicronie.
Z drugiej strony kiedy testowali ta plyte (tez nie-pro) w magazynie
komputerowym to narzekali ze nie udalo im sie w ogole zainstalowac windy z
napedu IDE, zadnym sposobem. Artykul byl pisany w zdaje sie wrzesniu 2006
wiec moze po prostu w nowszych wersjach biosu to naprawili.

> A moze najpierw zainstalowac system na Jmicronnie, a pozniej po
> zainstalowaniu juz w Windowsie sterownikow do Intela, przelaczyc na ten
> wlasnie kontroler ? Tylko nie wiem, czy jak na koncu ustawie ACHI dla
> Intela w BIOSie, to to wszystko zadziala czy sie wywali ?
w poprzednich wersjach biosu nie bylo opcji AHCI dla jmicrona ale zdaje sie
od rev. 16 (aktualna jest 17 ale tylko na ftp) pojawilo sie w opcjach w
biosie. Nie wiem jak to wyglada dla ICH8R bo moja ma okrojona wersje bez
RAID. AFAIK obie wersje uzywaja tego samego biosu.
pozdrawiam
w.