Re: RIVA 128ZX

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 00:50:08 MET

tu-i-tam <to-i-owo@o2.pl> wrote:

> Mialem conajmniej kilka roznych kart na RIVA (RIVA 128, TNT, TNT 2)
> roznych producentow. Efekt zawsze ten sam : obraz mleczny. Kupilem za
> kilka zloty najprostrza ati i obraz mam idealnie ostry. No chyba, ze mam
> takiego pecha, ze jesli chodzi o rivy to zawsze trafie na szmelc.

            Albo trafiles na wyjatkowo zle karty na chipach nvidii (wtedy nie tak
trudno bylo przy ogromnej ilosci chinszczyzny, zwlaszcza jesli kupowalo sie
tanszych producentow) albo po prostu jestes nieobiektywny. Mialem duzo
roznych kart nVidii, ATI, Matroxa, S3, ba nawet reaktywowalem kilka dni
temu staruszka Tridenta8900D na ISA (do samej konsoli wystarczy, a zuzywa
minimalna ilosc pradu) i bardziej widac roznice miedzy generacjami kart
i miedzy jakoscia poszczegolnych producentow (zwlaszcza dawniej) niz miedzy
ukladami na roznych chipach z danego okresu. Nawet wychwalany Matrox nie
powala na kolana, raczej ciesza swietnie dopracowane sterowniki,
przynajmniej jesli porownujemy 2D i rozsadne rozdzielczosci na max 17"
monitorze. Nie mowimy oczywiscie o 3D na tak starych kartach, bvo Riva128
miala faktycznie paskudny rendering. Inna sprawa ze wiele zalezalo od
umiejetnosci programistow - nawet przy fatalnym domyslnym renderingu
Rivy128 taki np: Forsaken wygladal na niej bajecznie jak na tamte czasy.

--
Pozdrawiam, Michal Bien           Hasta la VISTA, baby...
mailto:mbien_at_mail.uw.edu.pl       http://badvista.fsf.org