Re: RIVA 128ZX

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 00:41:03 MET

tu-i-tam <to-i-owo@o2.pl> wrote:

> A co chcesz z tym zrobic ? Mam cos takiego na karcie produkcji ASUSa i
> jedyne co z tym mozna zrobic to wyrzucic na smietnik.

            Za to jest teraz grzywna AFIAK - elektronika to tylko do selektywnej
zbiorki ;)

> Chyba, ze masz ochote oslepnac. Lepsza bedzie dowolna ATI za 5 zl na
> allegro.

            Nie przesadzalbym z takimi opiniami - karty z 1997 r. byly generalnie
dosc kiepskie w porownaniu z obecnymi, ale to dotyczylo wszystkich -
mialem i Rive128, Matroxa Millenium i ATI Mach64 i by byla miedzy nimi
kolosalna roznica to nie powiem, przynajmniej na owczesnych standardowych
15" monitorach. Moze ta Riva128 Asusa jest uszkodzona albo zle ja ustawiles
w stosunku do monitora (to byly czasy gdy jeszcze recznie w sterownikach
trzeba bylo wybrac odpowiedni tryb synchronizacji zegara - nie pamietam juz
czy GTM czy odwrotnie, bo inaczej obraz plywal i byl nieostry, zwascza na
lewej krawedzi gdzie wraca plamka.

> A informacji nie ma pewnie dlatego, ze nikomu nie przyszlo do glowy
> ustawienie na takim gownie wiekszej rozdzielczosci niz 800x600. Nawet w
> takiej nic nie widac.

            Masz po prostu uszkodzona karte. A poza tym w tamtych czasach duzo
zalezalo od samego producenta karty - np: dosc dobry obraz dawal nawet
Diammond Stealth SE VLB na S3 Trio32, choc te uklady do generujacych dobry
obraz raczej nie byly zaliczane.

--
Pozdrawiam, Michal Bien           Hasta la VISTA, baby...
mailto:mbien_at_mail.uw.edu.pl       http://badvista.fsf.org