Re: RIVA 128ZX

Autor: tu-i-tam <to-i-owo_at_o2.pl>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 00:55:11 MET

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl.invalid> napisał w wiadomości
news:Xns98C96F66FBCDmbien@127.0.0.1...
> Za to jest teraz grzywna AFIAK - elektronika to tylko do selektywnej
> zbiorki ;)

No rzeczywiscie ;)

> Nie przesadzalbym z takimi opiniami - karty z 1997 r. byly generalnie
> dosc kiepskie w porownaniu z obecnymi, ale to dotyczylo wszystkich -
> mialem i Rive128, Matroxa Millenium i ATI Mach64 i by byla miedzy nimi
> kolosalna roznica to nie powiem,

No ja mialem tego asusa, jakas riva tnt (chyba 2), druga rive tnt (tez moze
2) i w koncu
dostalem od kogos ATI RAGE IIC 8MB (taka
:http://allegro.pl/item158676344.html).

Roznica jest KOLOSALNA.

Potem mialem jeszcze jakiegos RAGE PRO i teraz mam troszke nowszego matroxa
G450 i radeona 9200.

Nigdy nie widzialem takiego daremnego obrazu jak na tych rivach.

Mach64 tez mam ale nie pamietam jaki na tym byl obraz.

> przynajmniej na owczesnych standardowych
> 15" monitorach. Moze ta Riva128 Asusa jest uszkodzona albo zle ja
> ustawiles w stosunku do monitora (to byly czasy gdy jeszcze recznie w
> sterownikach trzeba bylo wybrac odpowiedni tryb synchronizacji zegara -
> nie pamietam juz czy GTM czy odwrotnie, bo inaczej obraz plywal i byl
> nieostry, zwascza na lewej krawedzi gdzie wraca plamka.

O jesu. W zyciu bym nie pomyslal, ze moze byc potrzebna zmiana czegos oprocz
rozdzielczosci, ilosci kolorow i odswiezania. Nie wydaje mi sie zeby to bylo
ale kto wie.

> Masz po prostu uszkodzona karte. A poza tym w tamtych czasach duzo
> zalezalo od samego producenta karty - np: dosc dobry obraz dawal nawet
> Diammond Stealth SE VLB na S3 Trio32, choc te uklady do generujacych
> dobry obraz raczej nie byly zaliczane.

Nie jest uszkodzona. Mam ja od nowosci i na pewno obraz nie jest inni niz
byl.
Kiedys mi to nie przeszkadzalo ale teraz wiem, ze obraz moze wygladac
zupelnie inaczej.